Marcin Kulawik, prezes Allianz Polska, w rozmowie z portalem xyz.pl przyznał, że pozycja ubezpieczyciela na polskim rynku jest zbyt słaba. Potencjał zakładu sprawia, że może on zwiększyć swój udział w biznesie majątkowym bez konieczności akwizycji.
Marcin Kulawik przyznał w wywiadzie, że wprawdzie po powodzi nastąpił pewien wzrost świadomości dotyczący ubezpieczania się, ale jego zdaniem nie utrzyma się on zbyt długo. Zdaniem prezesa w porównaniu do katastrof z 1997 r. i 2010 r. ubezpieczyciele zrobili dużo więcej, aby aktywnie wyjść do klientów. W efekcie jego firma zlikwidowała 50% szkód w ciągu trzech dni od zgłoszenia. A mimo to wskaźnik reklamacji się nie pogorszył.
Marcin Kulawik uważa, że niezbędne jest budowanie pozytywnego wizerunku ubezpieczeń. W połączeniu z powszechnością zjawisk, od których się trzeba się ubezpieczyć, powinno spopularyzować kupowanie polis. Prezes ostrzega, że będą to jednak powolne wzrosty.
Odnosząc się do sytuacji na rynku OC posiadaczy pojazdów mechanicznych, Marcin Kulawik ujawnił, że o ile w drugim kwartale nastąpiło przyspieszenie wzrostu w tym segmencie, wyhamował on jednak w III kwartale. Prezes przyznał też, że jego firma boryka się w OC ppm. z tymi samymi kłopotami co cały rynek, ale spodziewa się, że w IV kw. jej wynik techniczny z tego rodzaju polis będzie już dodatni. Allianz nie ma za to żadnych kłopotów w AC, które notowało mocne wzrosty w całym pierwszym półroczu. Prezes liczy na utrzymanie tego trendu i chciałby, aby objął on cały biznes majątkowy.
Marcin Kulawik podkreślił, że jego firma ma wystarczający potencjał na poprawę swojej pozycji rynkowej w „majątku” i to bez konieczności przejmowania innych ubezpieczycieli. Mimo że z racji pozycji polskiej działalności w całej grupie (jest ona numerem jeden w Europie Środkowej i Wschodniej) ze znalezieniem pieniędzy na akwizycje nie byłoby problemu. Zwłaszcza w przypadku atrakcyjnego celu z biznesu inwestycyjnego. Marcin Kulawik zapowiedział, że ostateczne zakończenie procesu fuzji z Avivą nastąpi w III kwartale przyszłego roku. Allianz chce też zintensyfikować współpracę z multiagencjami oraz rozbudować platformę medyczną o kolejnych dostawców usług zdrowotnych.
Więcej:
xyz.pl z 4 listopada, Piotr Sobolewski „Prezes Allianz Polska: W czwartym kwartalne możemy wyjść na plus w OC”
(AM, źródło: xyz.pl)