Allianz znów rośnie w „majątku”

0
199

Marcin Kulawik, prezes Allianz Polska, w wywiadzie dla „Dziennika Gazety Prawnej” ujawnił, że po latach spadków biznes majątkowy ubezpieczyciela powrócił na ścieżkę wzrostu.

Szef grupy przyznał, że po dwóch latach od fuzji z Avivą Allianz przekracza w zakresie sprzedaży i wyniku finansowego zarówno plan roczny, jak i ten opracowywany w momencie akwizycji. Sam zysk operacyjny grupy za trzy kwartały wyniósł 250 mln euro. Firmie udało się również utrzymać bardzo dobre wyniki w biznesie życiowym, a na dodatek działalność majątkowa przestała się kurczyć i rosła równo z rynkiem. Marcin Kulawik zadeklarował także, że w III kwartale 2025 roku zakończy się fuzja z Avivą. W efekcie dotychczasowego procesu połączenia obu firm synergie kosztowe Allianz wyniosły około 50 mln euro, przy redukcji zatrudnienia, która dotyczyła centrali, i funkcjach wewnętrznych rzędu 20-30%.

Prezes przyznał też, że utrzymanie dwóch sieci sprzedaży własnej, prowadzonych w niezależny od siebie sposób, tj. majątkowej z Allianz i życiowej dawnej Avivy (ma to być rozwiązanie docelowe) sprawiło, wymiany cross-sellingowe były umiarkowane. Dodał, że obecnie do 10% klientów posiada równocześnie produkt obu zakładów. Marcin Kulawik pochwalił się, że w ciągu ostatnich 5 lat jego firma odmłodziła sieć o 10 lat. W I półroczu  osoby z 5-letnim stażem zrealizowały 40% nowego biznesu życiowego. Z kolei w biznesie majątkowym Allianzowi udało się w tym roku wejść na ścieżkę wzrostu, a co więcej – dzięki poprawie wyników we wszystkich liniach produktowych. Były one efektem m.in. zmian w funkcjonowaniu sieci własnej.

Zapytany o możliwe akwizycje, Marcin Kulawik stwierdził, że w przypadku pojawienia się interesującej propozycji Allianz jest gotów „podejść do tematu”. Zdaniem prezesa w Polsce ewentualne przejęcia dotyczyłyby głównie dystrybutorów, przede wszystkim w segmencie życiowym. Dodał też, że mimo wysokiej ekspozycji na terenach zalanych przez wrześniową powódź, jej koszty wyniosą kilka milionów złotych. A i tak zakład spodziewa się zrealizować całoroczny plan zysku z  nawiązką.

Marcin Kulawik ujawnił również, że w tym roku inflacja szkodowa w biznesie komunikacyjnym Allianz plasuje się poniżej średniej rynkowej, dzięki m.in. skutecznej walce z fraudami oraz kierowaniu części klientów do bardziej ekonomicznych napraw w sieci warsztatów współpracujących.

„Dziennik Gazeta Prawna” z 19 listopada, Łukasz Wilkowicz „Zdobyliśmy kredyt zaufania właściciela

(AM, źródło: „DGP”)