Amica Mutual wprowadza system wyceny produktów przy wsparciu Sollers Consulting - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona głównaTechnologiaAmica Mutual wprowadza system wyceny produktów przy wsparciu Sollers Consulting

Amica Mutual wprowadza system wyceny produktów przy wsparciu Sollers Consulting

Amerykański ubezpieczyciel Amica Mutual uruchomił pierwsze produkty, których ocena ryzyka realizowana jest za pomocą Guidewire PolicyCenter. Proces unowocześnienia systemu odbywa się przy wsparciu ekspertów Sollers Consulting. Przejście na nowe rozwiązanie ratingowe pomoże ubezpieczycielowi szybciej i skuteczniej wprowadzać produkty na rynek.

Amica Mutual wdraża nowy moduł wyceny, aby wspierać rozwój działalności w USA. W ramach podejścia opartego na oszczędnym zarządzaniu projektami, ubezpieczyciel stopniowo przechodzi z obecnego systemu ratingowego na Guidewire, we wszystkich liniach biznesowych. Wdrożenie nowego mechanizmu ratingowego jest częścią planów firmy dotyczących przeniesienia jej głównych systemów do chmury. Dzięki wsparciu specjalistów z Sollers Consulting wiele linii biznesowych zaczęło już korzystać z nowego modułu ratingowego.

– Gratulujemy firmie Amica podjęcia tak istotnej decyzji w cyfrowej transformacji firmy. Zarząd ubezpieczyciela ma silną wizję cyfrową, a my jesteśmy zaszczyceni, że bierzemy czynny udział w realizacji tego celu. Nowy system ratingowy daje aktuariuszom możliwość samodzielnego zarządzania i pozwala ubezpieczycielowi na automatyzację testów. To znacznie przyspieszy procesy biznesowe i podniesie jakość wyników – mówi Michał Trochimczuk, partner zarządzający Sollers.

– Chcielibyśmy wyrazić naszą wdzięczność zespołowi Sollers Consulting za wsparcie w trakcie implementacji nowego systemu ratingowego w naszej firmie – mówi Johnna Nigh, zastępca wiceprezesa Amica.

Wymiana istniejącego systemu jest częścią większej restrukturyzacji najdłużej działającego w USA ubezpieczyciela komunikacyjnego. Modernizacja obejmuje unowocześnienie podstawowych produktów i odejście od samodzielnego zarządzania wdrożeniami. Wycofując z użytku poprzedni system ratingowy, Amica upraszcza procesy oraz skraca czas wprowadzenia produktu na rynek.

– Amica wiele osiągnęła, przygotowując się na coraz bardziej konkurencyjne rynki. Nowy system ratingowy pozwala na szybkie wprowadzenie produktów i natychmiastowe dostosowanie cen. Przygotowanie systemu dla 49 stanów wymagało spełnienia ogromnej liczby wymagań. Chciałbym podziękować wspólnym zespołom za to, co udało się osiągnąć i cieszę się na dalszą współpracę z Amiką – komentuje Michał Trochimczuk.

– Eksperci Sollersa odegrali kluczową rolę w sukcesie transformacji naszego systemu ratingowego – podsumowuje Johnna Nigh. – Ich wsparcie, dzięki znajomości rozwiązań z zakresu wyceny ubezpieczeń, pozwoliło nam zrealizować założony projekt. Doceniamy ich znaczący wkład w sukces projektu – dodaje.

(AM, źródło: Sollers)

REVIEW OVERVIEW

- Advertisment -

Must Read

Generali automatyzuje obsługę klientów i pośredników

Generali Polska wprowadziło szereg zmian w procesie obsługi klienta i pośrednika. Ubezpieczyciel wdrożył formularz online do aktualizacji danych dla klientów podlegających ocenie AML, samodzielne aneksowanie umów...