Opracowana przez LINK4 aplikacja webowa Internetowy Status Szkody, umożliwiająca klientom śledzenie procesu likwidacji szkód komunikacyjnych w czasie rzeczywistym, została wzbogacona o nową funkcjonalność. Za jej pośrednictwem można już obsługiwać wszystkie szkody majątkowe.
Wprowadzona latem ubiegłego roku ISS umożliwia klientom śledzenie procesu likwidacji szkód komunikacyjnych w czasie rzeczywistym, Funkcjonalności dostępne w ramach narzędzia umożliwiają również przesłanie dokumentów, zamówienie auta zastępczego oraz wybór serwisu naprawczego. Z danych ubezpieczyciela wynika, że po pół roku od debiutu ISS stała się ona podstawowym kanałem komunikacji z ubezpieczycielem dla 70% klientów zgłaszających szkody z polis OC i AC.
– Klienci LINK4 doceniają przede wszystkim intuicyjność i wygodę naszego rozwiązania. Mogą na bieżąco śledzić cały proces likwidacji szkody, w każdej chwili dołączyć dokumenty, sprawdzić, co dzieje się ze zgłoszeniem i skorzystać z czatu z opiekunem szkody, co jest dla nich bardzo ważne – mówi Marek Wasilewski, dyrektor Pionu Szkód LINK4.
Dostęp do ISS klienci dostają podczas rejestracji szkody. Aplikacja pozwala zobaczyć krok po kroku, jak wygląda cały proces obsługi sprawy. Wraz z wdrożeniem ISS dla klientów majątkowych LINK4 wprowadził jeszcze prostszy wizualnie panel, usprawniający m.in. przepływ dokumentacji czy proces przekazanie numeru rachunku bankowego do wypłaty odszkodowania.
– Ewolucja aplikacji realizuje naszą strategię i misję, że ubezpieczenia powinny być proste. Likwidacja szkody w ten sposób jest transparentna i zrozumiała. Użytkownik widzi, co dzieje się z jego sprawą i na jakim jest ona etapie. Jeśli ma pytania lub wątpliwości, w każdej chwili może napisać bezpośrednio do opiekuna szkody zamiast na przykład czekać na infolinii. Dzięki temu możemy szybko zareagować czy wytłumaczyć klientowi jego wątpliwości – wyjaśnia Ewelina Kamińska-Lonty, dyrektor Departamentu Likwidacji Szkód Komunikacyjnych i Majątkowych LINK4.
Ubezpieczyciel co miesiąc pyta ponad 10 tysięcy klientów o zadowolenie z procesu.
– Obecnie aż 92% klientów, którzy wybrali aplikację ISS do komunikacji z nami, aktywnie z niej korzysta: pisze wiadomości czy zgłasza potrzebę najmu pojazdu zastępczego, co jest dla nas bardzo satysfakcjonującym wynikiem. Chcemy te możliwości dać jak największej liczbie naszych klientów, rozszerzając funkcjonalność aplikacji o kolejne rodzaje ubezpieczeń – zaznacza Marek Wasilewski.
Wyniki ankiet pokazują, że jednym z największych atutów kontaktu za pomocą ISS jest szybkość reakcji.
– Zespoły obsługujące klientów poprzez ISS wykonują ogromną pracę, odpowiadając klientom często już po godzinie lub dwóch, co przy standardowej obsłudze jest nieosiągalne – podkreśla Ewelina Kamińska-Lonty. – To pomaga budować zaufanie, które w ubezpieczeniach jest bardzo istotne, oraz oszczędzać czas, który jest obecnie tak cenny dla każdego – podsumowuje.
AM, news@gu.com.pl
(źródło: Link4)