Assistance samochodowy ważniejszy niż domowy i turystyczny

0
217

Najnowsze badanie zrealizowane na zlecenie Mondial Assistance pokazuje, że ankietowani coraz bardziej dostrzegają wartość usług asystorskich w obszarze komunikacyjnym. Z odpowiedzi badanych wynika, że ponad trzy czwarte z nich uznaje assistance samochodowy za najbardziej wartościową spośród form wsparcia tego rodzaju.

Dla 27% respondentów usługi assistance to po prostu element ubezpieczenia komunikacyjnego. W porównaniu z poprzednią edycją badania oznacza to wzrost o 4 p.p. Z kolei 78% badanych uznało assistance samochodowy za najbardziej wartościowe wśród różnych form wsparcia tego typu (assistance domowy, turystyczny itp.), co stanowi wzrost o 13 p.p. r/r

– Dynamika wzrostu świadomości assistance pokazuje, że Polacy coraz częściej zwracają uwagę na to, co oferuje im polisa komunikacyjna, poza podstawowym zakresem ochrony. Assistance przestaje być traktowany jako dodatek, a zaczyna być istotnym elementem decyzyjnym przy wyborze ubezpieczenia – komentuje Piotr Ruszowski, dyrektor zarządzający Mondial Assistance.

Ponad połowa badanych (57%) zadeklarowała, że assistance jest istotnym czynnikiem przy zakupie ubezpieczenia (+13 p.p. r/r).

– Assistance znajduje się na trzecim miejscu wśród czynników decydujących o zakupie ubezpieczenia, zaraz po cenie i wysokości odszkodowania. To pokazuje, że kierowcy dostrzegają jego realne korzyści i traktują je jako istotny element ochrony – zauważa Piotr Ruszowski.

Wypadek największą obawą kierowców

Badanie Mondial Assistance pokazało również, jakie sytuacje budzą największy niepokój polskich kierowców. Na pierwszym miejscu znalazły się wypadki komunikacyjne (54% wskazań). Kolejne pozycje zajęły drobne awarie unieruchamiające auto (50%) oraz poważniejsze uszkodzenia powodujące konieczność dłuższej naprawy czy brak auta zastępczego (49%). Widmo kradzieży pojazdu stanowi źródło niepokoju dla 33%.

Co badani cenią w assistance?

Na pytanie o najważniejsze usługi w pakiecie assistance, 49% ankietowanych wskazało holowanie pojazdu, a 46% możliwość skorzystania z samochodu zastępczego.

– Polacy szukają w assistance przede wszystkim rozwiązań zapewniających im mobilność. Brak dostępności auta, nawet na krótki czas, stanowi duży problem, dlatego takie usługi, jak holowanie i samochód zastępczy mają kluczowe znaczenie – podsumowuje Piotr Ruszowski.

O badaniu

Badanie „Użytkownicy usług ubezpieczeniowo-finansowych w 2025 roku” zostało zrealizowane na zlecenie Mondial Assistance przez Ipsos Polska w dniach 7–29 stycznia 2025 roku. Metoda realizacji badania: wywiady ilościowe przeprowadzone techniką CATI. Charakter próby: próba ogólnopolska (wiejsko-miejska) osób 18+, reprezentatywna ze względu na płeć, wiek i wielkość miejscowości. Wielkość próby badawczej n=1000.

(AM, źródło: dfusion)