Ryzyka lotnicze od początku działalności Smartt Re stanowiły istotną część jego portfela. Teraz broker dodatkowo wzmacnia swoje kompetencje w zakresie ich underwritingu. Dlatego jego szeregi zasiliła Beata Obiegła, która z początkiem grudnia objęła rolę dyrektora ds. reasekuracji ubezpieczeń lotniczych Smartt Re.
– Widzimy na każdym kroku, że nasza strategia rozwijania zespołu o osoby z doświadczeniem w roli underwritera – jak Aleksander Chmiel, Karolina Chełmicka, a teraz Beata – otwiera nam drzwi do nowych rynków i coraz szerszego grona międzynarodowych reasekuratorów. Budujemy ten kapitał, żeby w jak najszerszym stopniu mógł z niego korzystać polski rynek ubezpieczeniowy – podkreśla Piotr Ceranowicz, członek zarządu Smartt Re, odpowiedzialny za ryzyka lotnicze i morskie.
Beata Obiegła ma ponad 10-letnie doświadczenie w rozwijaniu ubezpieczeń lotniczych i ocenie ryzyka w ubezpieczeniach lotniczych, które zdobywała przede wszystkim w AIG oraz Ergo Hestia. Jej obecność ma umożliwić Smartt Re rozwój projektów reasekuracji ryzyk lotniczych również w innych krajach Europy Środkowej i Wschodniej.
– Patrząc z mojej dotychczasowej perspektywy cedentów i samych uczestników sektora lotniczego, rynek ubezpieczeń ryzyk lotniczych jest za wąski jak na obecne wyzwania geopolityczne, gospodarcze i jednocześnie prognozy wzrostu. Widzimy jednak możliwości powiększenia grupy reasekuratorów zainteresowanych polskim rynkiem lotniczym. Cieszę się, że zostałam zaproszona do zespołu, aby pomóc te plany realizować – komentuje Beata Obiegła.
Rynek usług w branży lotniczej powróci do poziomu sprzed pandemii już w 2024 roku. I podwoi swoją wartość w ciągu następnych 20 lat – wynika z najnowszych prognoz Global Services Forecast. Podobne szacunki przedstawiła IATA dla polskiego rynku w raporcie na zlecenie CPK. Pandemia Covid-19, ale przede wszystkim skutki rosyjskiej agresji na Ukrainę spowodowały rekordowe – wręcz najwyższe w historii rynku – straty i roszczenia branży lotniczej, a co za tym idzie utwardziły i tak już restrykcyjne podejście reasekuratorów do ryzyk lotniczych.
– Wobec zaostrzonej polityki reasekuratorów polski rynek ubezpieczeniowy może potrzebować coraz większego wsparcia w poszukiwaniu reasekuracji dla ryzyk lotniczych – uważa Piotr Ceranowicz.
(AM, źródło: Smartt Re)