Beesafe postawi na ubezpieczenia wbudowane

0
929

Embedded insurance, czyli ubezpieczenia wbudowane, oraz szeroko rozumiane podejście do rynku affinity to priorytetowe cele długookresowe dla Beesafe, który zamierza zbudować mocną pozycję w sektorze B2B2C. Firma dołączyła właśnie do globalnego stowarzyszenia Open & Embedded Insurance Observatory.

Embedded insurance jest postrzegane jako nowy obszar biznesowy o dużym potencjale. Jak wskazywał niedawno na łamach „Gazety Ubezpieczeniowej” Piotr Pastuszka, Senior Manager Sollers Consulting, różne szacunki mówią o tym, iż do 2030 r. ubezpieczenia wbudowane wygenerują na świecie 700 mld dol. składek (tylko dla ubezpieczeń majątkowych). Badacze technologii z firmy Celent oceniają ten potencjał na nawet 6% całkowitych przychodów ze składek. Ponadto ubezpieczyciele mogą wygenerować 3% wszystkich składek dzięki embedded insurance, co stanowi istotny wkład w aktywizację osób nieubezpieczonych i rozwiązanie problemu niedoubezpieczenia. 

– Cała sztuka embedded insurance polega na odpowiednim osadzeniu ubezpieczenia we właściwym kontekście i we właściwym momencie. Ta idea zakłada spójność usługi dostarczanej przez ubezpieczyciela z produktem lub miejscem, dla którego ubezpieczenie jest dopełnieniem. Z tego rozwiązania będą więc mogli skorzystać np. użytkownicy sklepów internetowych czy aplikacji, nabywający chociażby wartościowy sprzęt elektroniczny, choć zakres jest zdecydowanie szerszy – wyjaśnia Rafał Mosionek, CEO Beesafe.

Piotr Pastuszka wskazuje, że embedded insurance to w istocie ewolucja sprzedaży affinity, w której ochrona ubezpieczeniowa jest częścią innej oferty produktowej. Pod tym hasłem kryje się ochrona ubezpieczeniowa związana z danym produktem sprzedawanym przez partnera. Głównym motorem rozwoju tego modelu dystrybucji ubezpieczeń jest bierność klientów w zarządzaniu ryzykiem.

Rafał Mosionek wskazuje, że sukces wdrożenia embedded insurance jest składową właściwego doboru miejsca i czasu, użycia najlepszej dostępnej technologii przez dostawcę produktu ubezpieczeniowego oraz doświadczenia rynkowego, które podpowiada, czy wybrany kontekst i moment są właściwe dla tego modelu.

– Ubezpieczenia w formule embedded to bardzo konkretna propozycja wartości dla dystrybutorów i klientów. Z jednej strony dajemy mierzalną i konkretną ochronę ubezpieczeniową w postaci dopasowanych produktów, a z drugiej partnerom biznesowym i dystrybutorom oferujemy bardzo konkretną wartość w postaci szansy na dodatkowy przychód – mówi Rafał Mosionek.

Piotr Pastuszka podkreśla, że embedded insurance pomaga obniżyć koszty dystrybucji oraz umożliwia firmom z branży ubezpieczeniowej oferowanie korzystnych składek. Zdaniem agencji ratingowej AM Best sprawia to, że embedded insurance będzie się dynamicznie rozwijało.

Beesafe od listopada 2022 roku stał się członkiem globalnego stowarzyszenia Open & Embedded Insurance Observatory. Organizacja jest światowym liderem w zakresie badań i doradztwa w całości koncentrującym się na obszarze embedded insurance i open insurance. Dzięki prowadzonym analizom i realizowanym projektom buduje ona największą bazę wiedzy, z której z powodzeniem mogą korzystać członkowie Stowarzyszenia. Do ich dyspozycji są m.in. modele operacyjne, use case’y czy dane dotyczące wdrożeń i wyzwań rynkowych. Do O&EIO należy niemal 50 podmiotów z całego świata.

Mimo że ubezpieczenia wbudowane należą do nisz rynkowych w Polsce, coraz więcej firm ubezpieczeniowych spogląda z zainteresowaniem na ten obszar. Zaangażowanie weń ma być jednym z priorytetów nowej strategii Signal Iduna w naszym kraju. Spore nadzieje z ubezpieczeniami wbudowanym wiąże też Europa Ubezpieczenia.

Więcej na temat ubezpieczeń wbudowanych można znaleźć w artykule na stronie GU.

Artur Makowiecki

(news@gu.com.pl)