Compensa: Warszawski finał kampanii Bezpieczna Autostrada

0
421

4 września przy Bulwarach Wiślanych w Warszawie miał miejsce finał obecnej edycji kampanii Bezpieczna Autostrada, organizowanej przez Compensę i Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Warszawski piknik rodzinny był 17. akcentem tegorocznej akcji, której celem jest edukacja w zakresie bezpiecznego poruszania się po drogach i autostradach, nauka pierwszej pomocy oraz promocja zdrowia.

– Od pięciu lat realizujemy wspólnie z Compensą kampanię społeczną Bezpieczna Autostrada. Edukujemy dzieci i dorosłych, jak reagować w sytuacji zagrożenia życia i jak zadbać o bezpieczeństwo kierowców i pasażerów w ruchu drogowym. Podczas pikników rodzinnych szerzymy ideę współodpowiedzialności: Widzisz? Reaguj właściwie, bezpiecznie. To wiedza, od której zależy nasze życie – powiedział Tadeusz Zagajewski z Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.

W Warszawie, podobnie jak we wszystkich wcześniejszych miejscach odwiedzonych przez Strefę Bezpieczeństwa Compensy, zorganizowano wiele zabaw edukacyjnych – zarówno dla dzieci, jak i dorosłych. Odwiedzający mogli spróbować swoich sił w quizach wiedzy z nagrodami, zadaniach-wyzwaniach (refleksomierz, narkogogle i alkogogle), a nawet doświadczyć dachowania i zderzenia w specjalnych symulatorach. Uczestnicy mieli też możliwość wykonania podstawowych badań profilaktycznych, m.in. wzroku czy poziomu cukru we krwi, a także skorzystania ze strefy relaksu i masaży. Wykwalifikowani ratownicy w praktyce uczyli pierwszej pomocy, nie tylko instruując, jak ratować życie, ale też dając szansę aktywnego przećwiczenia na fantomach.

W ramach kampanii wszystkim odwiedzonym miejscowościom przekazano zewnętrzne defibrylatory AED, które zostały umieszczone w ogólnodostępnych i kluczowych dla danej lokalizacji punktach.

– Jako Compensa, wspólnie z Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, chcemy zwiększać poczucie bezpieczeństwa dorosłych i dzieci. I to w wielu wymiarach – zarówno na drodze, poprzez promowanie zasad bezpiecznego poruszania się, jak i od strony zdrowia, wykonując na naszych piknikach badania profilaktyczne. Wierzymy w moc praktycznej nauki pierwszej pomocy. To wiedza na całe życie i na wagę życia – podkreśliła Karolina Tworzydło, dyrektor Departamentu Komunikacji i Strategii Marketingowej Compensa TU.

Kolejna edycja kampanii odbędzie się w 2023 roku.

(AM, źródło: Compensa)