Concordia i Warta przysparzają najmniej zmartwień posiadaczom polis komunikacyjnych

0
441

Eksperci porównywarki ubezpieczeniowej Ubea.pl przeanalizowali raport na temat skarg kierowanych do Rzecznika Finansowego dotyczących działalności zakładów ubezpieczeń i na tej podstawie ustalili, które towarzystwo cechuje duża liczba zastrzeżeń ze względu na praktyki stosowane przez nie w OC i AC w stosunku do skali działania.

Specjaliści odnieśli dane o liczbie skarg dotyczących ubezpieczeń komunikacyjnych do udziału rynkowego poszczególnych ubezpieczycieli. Zasadność zastosowania takiego mechanizmu dobrze widać na przykładzie PZU SA. Ta firma zwraca bowiem uwagę dużą liczbą skarg klientów i poszkodowanych.

– Jeśli jednak uwzględni się udział PZU w przypisanej składce brutto OC i AC, to okaże się, że ten największy ubezpieczyciel w Polsce wcale nie wypada źle pod względem częstości skarg – zauważa Paweł Kuczyński, prezes Ubea.pl.

Po uwzględnieniu udziału rynkowego ubezpieczycieli analiza Ubea.pl wykazała, że w przypadku OC i AC jednym z najlepszych wyników może się pochwalić Warta. Jej rezultat to 18 skarg na 1% udziału w rynku ubezpieczeń komunikacyjnych.

– Warta wypadła dobrze w tej kategorii również w latach 2017–2019. Widać zatem, że najnowszy wynik nie jest kwestią przypadku – podkreśla Andrzej Prajsnar, ekspert Ubea.pl.

W relacji do znaczenia rynkowego lepiej od Warty wypadła tylko Concordia Polska TU z 15 skargami na 1% udziału w rynku.

(AM, źródło: Ubea.pl)