Nationale-Nederlanden rozszerzyło zakres kosztów leczenia i pomocy assistance w ramach ubezpieczenia turystycznego o zdarzenia powstałe w wyniku epidemii – także związane z zachorowaniem na Covid-19. W ten sposób firma dołączyła do szerokiego grona ubezpieczycieli oferujących ochronę na wypadek zarażenia się koronawirusem w ubezpieczeniach turystycznych.
– Stale obserwujemy, co dzieje się w związku z rozwojem epidemii. Jednocześnie chcemy, aby nasza oferta odpowiadała na realne potrzeby naszych klientów. Dlatego nieustannie pracujemy nad rozwojem produktów, aby były one jeszcze lepiej dostosowane do zmieniających się w związku z obecną sytuacją warunków. Jednym z rozwiązań jest rozszerzenie naszego ubezpieczenia turystycznego – mówi Małgorzata Zgudka, menadżer ds. produktów w Nationale-Nederlanden.
Klienci Nationale-Nederlanden mogą liczyć na pokrycie kosztów pomocy medycznej związanej z zachorowaniem na koronawirusa. Ochrona nie obejmuje jednak kosztów wynikających z działań wbrew miejscowemu prawu, zakazom i nakazom władz lokalnych czy kosztów związanych z pobytem na kwarantannie np. koszt hotelu.
PKO Ubezpieczenia pomoże w razie zachorowania i kwarantanny
Nationale-Nederlanden jest kolejnym ubezpieczycielem, który wprowadził do swoich polis turystycznych opcję ochrony związaną z Covid-19. 13 sierpnia weszły w życie nowe warunki ubezpieczenia Moje Podróże24 oferowanego przez PKO Ubezpieczenia. W ich ramach ochroną zostały objęte zdarzenia związane z epidemiami, w tym również koronawirusem. Posiadaczom ubezpieczeń zakupionych po wskazanej powyżej dacie PKO Ubezpieczenia zapewni ochronę w przypadku nagłego zachorowania na Covid-19 oraz objęcia kwarantanną. Nowa opcja nie zadziała w sytuacji kwarantanny zbiorowej, nałożonej np. na cały hotel, statek wycieczkowy lub miejscowość i obejmującej wszystkie osoby znajdujące się w tych miejscach.
Szeroki zakres ochrony Signal Iduny
Z kolei w lipcu swoją ofertę ubezpieczeń turystycznych „Koszty Imprezy Turystycznej – Bezpieczne Rezerwacje” rozszerzyła Signal Iduna. Ubezpieczyciel uzupełnił ochronę o odwołanie lub przerwaniem imprezy turystycznej związane z zachorowaniem na Covid-19. Ubezpieczenie zadziała w przypadku rezygnacji z wyjazdu związanej z nagłym zachorowaniem spowodowanym zakażeniem koronawirusem lub odmowy wpuszczenia na pokład samolotu z powodu wystąpienia objawów infekcji wskazujących na Covid-19.
Ubezpieczony uzyska odszkodowanie, jeśli nagle zachoruje w efekcie zakażenia Sars-Cov-1 lub Sars-Cov-2 z ich mutacjami. Ubezpieczenie obejmuje także zachorowanie współuczestnika podróży oraz zadziała w przypadku odmowy wpuszczenia na pokład samolotu z powodu wystąpienia temperatury równej lub wyższej niż 38 stopni Celsjusza oraz objawów infekcji wskazujących na zakażenie koronawirusem.
Wcześniej Signal Iduna rozszerzyła ochronę w ubezpieczeniu Bezpieczne Podróże i w Karcie SIC World, World Sport, World Sport Plus o koszty leczenia spowodowane przez koronawirusy Sars-Cov-1 oraz Sars-Cov-2 z ich mutacjami w tym zachorowania na Covid-19. Z kolei w ubezpieczeniu Bezpieczne Podróże bezpłatnie przedłużono ochronę do 7 dni w zakresie kosztów leczenia i assistance w przypadku odwołania wcześniej zaplanowanego powrotu z podróży zagranicznej wskutek epidemii choroby zakaźnej czy pandemii, których początek nastąpił w trakcie pobytu ubezpieczonego za granicą.
Klauzula covidowa bez opcji odwołania rezerwacji
Ochronę na wypadek zarażenia koronawirusem podczas podróży zagranicznej, ale bez ubezpieczenia kosztów rezygnacji, zawiera również klauzula covidowa wprowadzona do ubezpieczeń turystycznych przez Europę Ubezpieczenia. Ochrona przed Covid-19 jest dostępna m.in. w ubezpieczeniu Travel World, które Europa oferuje przez partnerów, czy ubezpieczeniu ITravel. Zgodnie z klauzulą w przypadku zachorowania ochrona jest zapewniona w ramach sumy ubezpieczenia kosztów leczenia, w wysokości do 50 tys. euro w produkcie Travel World i do 200 tys. zł w ITravel.
– Chcemy zapewnić klientom, którzy decydują się na wyjazd za granicę w celach turystycznych lub zawodowych, ochronę na wypadek zachorowania na koronawirusa. W ramach oferowanych przez nas ubezpieczeń będą mogli liczyć na pokrycie kosztów leczenia, ratownictwa, transportu czy pomocy w podróży – zaznaczył Tomasz Janas, ekspert ds. ubezpieczeń turystycznych Europy Ubezpieczenia.
Oferowane przez Generali ubezpieczenie podróży zagranicznych „Generalnie myślę o podróżach” także pokrywa koszty leczenia i usług assistance w przypadku zachorowania na Covid-19. Podobna sytuacja ma miejsce w Warcie.
– Ubezpieczenie Warty Travel pokrywa koszty leczenia nagłych zachorowań za granicą, w tym zachorowań na Covid-19. Ponadto już w podstawowym zakresie polisy zapewniamy pokrycie kosztów leczenia w związku z zaostrzeniem lub powikłaniem choroby przewlekłej a także koszty transportu i ratownictwa bez limitów – wskazała Ilona Zaremba-Choim, dyrektor operacyjna Warty.
Również AXA w swoim komunikacie na stronie internetowej zapewnia, że wszystkie oferowane przez nią polisy turystyczne zapewniają ochronę w przypadku zakażenia się koronawirusem. „Dotyczy to zarówno miejsc, w których do tej pory nie wystąpiły zachorowania, jak i tych, gdzie ogłoszono stan epidemii. W każdym z tych przypadków pokrywamy koszty skutków nagłego zachorowania w podróży” – podkreśla zakład.
Artur Makowiecki
news@gu.home.pl