Cyfryzacja będzie kształtować przyszłość ubezpieczeń w Polsce

0
899

Niedawna konferencja „Ubezpieczenia Sprzedaż Innowacje Ryzyko”, organizowana w ramach Europejskiego Kongresu Finansowego, zgromadziła ekspertów i przedstawicieli branży ubezpieczeniowej, którzy dyskutowali nad wpływem inwestycji w technologie i procesy cyfrowe na polski rynek ubezpieczeń.  

Zdaniem ekspertów panelu „Cyfrowa przyszłość ubezpieczeń” systemowe rozwiązania wiążące procesy sprzedażowe i obsługowe będą kluczowym czynnikiem decydującym o konkurencyjności na rynku. Zwrócono również uwagę, że postęp technologiczny nie pozostanie bez wpływu na pracę agentów, którzy coraz częściej będą zmuszeni do eksploatacji nowych obszarów rynkowych.

– Znaleźliśmy się w bardzo interesującym punkcie, jeśli chodzi o rynek ubezpieczeń. Z jednej strony postępująca cyfryzacja ułatwiła dostęp do sprzedaży i zautomatyzowała wiele procesów. Są jednak pokolenia klientów, które nie chcą w pełni korzystać z cyfrowych zasobów, a to sprawia, że agenci coraz częściej działają jako przewodnicy w świecie sprzedaży, w którym nowoczesne narzędzia odgrywają kluczową rolę.

W mojej ocenie cyfrowa przyszłości ubezpieczeń będzie należała do profesjonalnych agentów współpracujących z podmiotami, które kreują i udostępniają nowoczesne narzędzia. Tu nie chodzi o dotrzymywanie tempa rynkowi, ale o uprzedzanie faktów. Wdrożenie i pozytywne przyjęcie przez naszych partnerów takich rozwiązań jak OmniCUK czy CUK Direct dla Agenta przekonało nas do pracy na kolejnymi projektami – mówi Jacek Byliński, prezes zarządu CUK Ubezpieczenia.

Wprowadzenie multiagencyjnych systemów sprzedażowych, połączonych z efektywnym zarządzaniem relacjami z klientami (CRM), to kluczowe elementy zwiększenia efektywności i przetrwania w konkurencyjnym środowisku rynkowym.

– W zakresie dystrybucji polis przeszliśmy od agenta całkowicie „analogowego” do bardzo dużego wykorzystania w procesie sprzedaży różnych technologii cyfrowych. Cyfryzacja to proces, który nigdy się nie kończy – dodaje Jacek Byliński.