Czas na parametryczne polisy podróżne

0
112

Główne europejskie porty lotnicze, w tym Heathrow, Dublin i Bruksela, doświadczyły znacznych zakłóceń wskutek niedawnego cyberataku. Incydent doprowadził do odwołania dziesiątek lotów, setek opóźnień i długich kolejek do odprawy dokonywanej ręcznie z powodu paraliżu systemów.

Skutki cyberataku wskazują na potrzebę wprowadzenia parametrycznych i prewencyjnych cyberubezpieczeń. Niemal połowa brytyjskich konsumentów jest otwarta na zakup polisy podróżnej, z której wypłata następuje automatycznie – wynika z ubezpieczeniowej ankiety konsumenckiej przeprowadzonej przez Global Data.

45,7% brytyjskich respondentów ankiety za 2024 r. byłoby skłonnych zapłacić więcej za polisę podróżną z automatyczną wypłatą. 24,7% zgodziłoby się na wzrost ceny o 5%, podczas gdy 14,1% zapłaciłoby o 10% więcej. Z drugiej strony 37,5% badanych nie zapłaciłoby więcej, a 16,8% nie było pewne.

Parametryczne ubezpieczenie podróżne ma potencjał przekształcenia doświadczenia klienta za sprawą uproszczenia procesu likwidacji szkody i zapewnienia niemal natychmiastowej wypłaty, gdy szkoda nastąpi. Jednocześnie w cyberubezpieczeniu nie chodzi już o samą rekompensatę finansową, a coraz bardziej o wspomaganie firm w przewidywaniu, zapobieganiu i reagowaniu na ataki. Łącznie te produkty odpowiadają na dwa najbardziej dotkliwe ryzyka, z jakimi mierzą się zarówno konsumenci, jak i firmy, więc ubezpieczyciele muszą działać szybko, żeby zbudować świadomość i wdrażać te produkty, jeśli chcą pozostać konkurencyjni – mówi Charlie Hutcherson, analityk Global Data.

Podczas gdy zakłócenia w pasażerskim ruchu lotniczym i cyberzagrożenia są coraz częstsze, ubezpieczyciele, którzy potrafią sprzedawać ochronę parametryczną i cyber będą na najlepszej pozycji do utrzymania klientów i wykorzystania możliwości wzrostu. Wydarzenia wskazują, jak pilna jest potrzeba dostarczania rozwiązań zarazem ochronnych, jak i proaktywnych.

AC