Czego klient chce od życia? Dostanie to w ERGO 4

0
1016

Rozmowa z Sylwestrem Poniewierskim, dyrektorem Biura Ubezpieczeń Detalicznych i Programów Partnerskich ERGO Hestii

Aleksandra E. Wysocka: – ERGO 4 zasłynął jako bardzo dobry produkt z wysokimi sumami ubezpieczenia, dający realną ochronę wtedy, kiedy klient albo jego bliscy naprawdę potrzebują pieniędzy. Mimo to postanowiliście go zrewolucjonizować…

Sylwester Poniewierski: – To na pewno nie rewolucja, ale zdecydowanie ewolucja. Nie zmieniamy filozofii, to będzie nadal produkt, który ma gwarantować klientowi poważną pomoc i wysokie zabezpieczenia. Natomiast nasi doradcy ubezpieczeniowi zwrócili nam uwagę, że zakres ubezpieczenia w ERGO 4 nie zawsze odpowiada na mniejsze wydarzenia, które często występują. Chodzi o drobne uszczerbki na zdrowiu, zwichnięcia, skręcenia, urazy, pobyty w szpitalu czy operacje chirurgiczne. A przecież klienci oczekują pomocy również w tych momentach.

Rozszerzając gamę zdarzeń objętych naszym flagowym ubezpieczeniem – a wszystko to przy wysokich limitach – umożliwiamy poważne zabezpieczenie również w tych sytuacjach. Na pewno pojawi się uszczerbek na zdrowiu w wyniku nieszczęśliwego wypadku. Przygotowaliśmy niemal 900 pozycji w tabeli. Wyróżni nas też brak subiektywnej oceny procentu tego uszczerbku. Wszystkie procenty w tabeli będą jedną konkretną wartością i klient zawsze dostanie dokładnie ten procent. Nie będzie przedziałów czy wskazywania tylko maksymalnych procentów. Dodatkowo oferujemy podwojenie wypłaty przy wysokim uszczerbku. My tę granicę ustawiliśmy na poziomie 75%, czyli przy naprawdę poważnych zdarzeniach wypłata będzie znacząca.

Leczenie szpitalne będzie kolejnym ryzykiem, które pojawi się w ofercie, ale nie będzie to klasyczny model wypłaty za dzień. Zgodnie z filozofią stawiamy na poważne zabezpieczenie, gwarantujące wysokie wypłaty. Wprowadzamy model ryczałtowych wypłat za długie, minimum siedmiodniowe pobyty w szpitalu. Za taki pobyt w szpitalu klient może otrzymać nawet 5 tys. zł, natomiast za 14 dni będzie to 10 tys. zł, co daje nam kwotę aż 700 zł za dzień leczenia, i to bez względu na przyczynę pobytu (wypadek, choroba czy nawet diagnostyka).

W zakresie pojawią się też operacje chirurgiczne w formie szerokiego katalogu: prawie 600 pozycji. Wiadomo jednak, że medycyna rozwija się w ogromnym tempie, co chwila pojawiają się nowe technologie i nowe możliwości. Dlatego ubezpieczyciele, którzy podchodzą perspektywicznie do tematu i starają się naprawdę pomóc swoim klientom, robią katalog otwarty i my również na taki stawiamy. W praktyce oznacza to, że możemy wypłacić świadczenie także za operacje, których nie będzie w katalogu. Operacje chirurgiczne będą podzielone na 5 grup, za które wypłacimy 10%, 25%, 50%, 75% i 100% sumy ubezpieczenia w zależności od tego, jak poważna jest operacja. W tej pierwszej grupie świadczeń, czyli tam, gdzie wypłata wynosi 10% sumy ubezpieczenia, zawrzemy również wspomniany otwarty katalog operacji. Maksymalna suma ubezpieczenia w tym ryzyku to 50 tys. zł, a więc naprawdę poważne pieniądze. Niezależnie od tego wprowadzamy również katalog powikłań pooperacyjnych. W przypadku ich wystąpienia dodatkowo powiększymy wypłatę klientowi o 30%.

W klasycznym ubezpieczeniu na życie umożliwimy również podwyższenie sumy ubezpieczenia w przypadku śmierci wskutek nieszczęśliwego wypadku. Będzie to wyjątkowe zabezpieczenie, ponieważ to ryzyko będzie miało tylko trzy wyłączenia, dokładnie tak, jak klasyczne ubezpieczenie na życie bez względu na przyczynę zgonu.

Czy ubezpieczenie obejmuje też dzieci?

– W ERGO 4 mieliśmy bardzo dobre zabezpieczenie dzieci z perspektywy chorób i poważnych uszkodzeń ciała. Traktowaliśmy to jako świetne uzupełnienie klasycznego NNW szkolnego, które cechuje się bardzo szeroką tabelą drobnych zdarzeń, począwszy od ukąszenia osy, przez drobne zwichnięcia czy skręcenia, aż po złamania. W zakresie ERGO 4 znajdowały się natomiast poważne zdarzenia i choroby, na przykład nowotwory.

Wszystkie nowe świadczenia, czyli uszczerbek na zdrowiu NW, leczenie szpitalne czy operacje chirurgiczne, które wdrażamy w ERGO 4, będą oczywiście dostępne również dla dzieci, tylko z niższymi limitami. Zachowujemy jednak wiek wstępu, co pozwoli nam na zaoferowanie ochrony w ramach tych wszystkich ryzyk już od trzeciego miesiąca życia dziecka. Nikt na rynku nie zaoferuje tak szerokiego zakresu ubezpieczenia dla dzieci w tak wczesnym wieku.

Prawdziwą nowością w tym odnowionym produkcie jest również assistance…

– Tak, w nowym ubezpieczeniu uszczerbku na zdrowiu i istniejącym ubezpieczeniu poważnych zachorowań zaszyjemy assistance, który będzie stanowił dodatkowe świadczenie równe 10% głównej sumy ubezpieczenia. Nie będzie to zwykły assistance. W poważnych zachorowaniach nasza maksymalna suma ubezpieczenia wyniesie teraz 1 mln zł, co w praktyce oznacza, że klient kupujący ubezpieczenie z maksymalną sumą może liczyć na assistance z limitem 100 tys. zł. W przypadku uszczerbku na zdrowiu maksymalna suma ubezpieczenia wyniesie 200 tys. zł, więc limit na assistance wyniesie 20 tys. zł.

To, co wyjątkowe, to fakt, że nie wprowadzamy żadnych podlimitów – katalog obejmujący assistance nie jest zamknięty. Obejmuje on wizyty u lekarzy specjalistów, dodatkowe badania, diagnostykę, rehabilitację, zakup sprzętu rehabilitacyjnego, a także pomoc domową: te wszystkie elementy, które są niezbędne klientowi w sytuacji choroby lub wypadku. Jeżeli przejrzymy oferty assistance dostępne na rynku, wszędzie znajdziemy tabelę, która wyznacza podlimity: np. rehabilitacja maksymalnie do określonej kwoty, konkretna liczba wizyt u lekarza specjalisty. W naszym assistance nie będzie takiego ograniczenia, poza jednym limitem wynoszącym 10% głównej sumy ubezpieczenia. Dajemy też klientowi możliwość wyboru, na co tę kwotę przeznaczy. Może zakupić odpowiedni sprzęt rehabilitacyjny albo umówić się do najwyższej klasy specjalisty.

Jednak to nie wszystko. W sytuacji, w której klient wyczerpie ten ogólny limit, ale nadal będzie kontynuował proces leczenia, my w dalszym ciągu będziemy mu organizować potrzebne wizyty, dostawę leków, sprzętów itd. W takim przypadku klient zapłaci tylko za samą usługę. To rewelacyjne rozwiązanie. W końcu assistance jest po to, żeby pomóc w sytuacji, kiedy klient tego potrzebuje, a nie po to, żeby wprowadzać sztuczne ograniczenia, które powodują, że trzeba się zastanawiać lub wybierać między pomocą pielęgniarską a sprzętem rehabilitacyjnym.

Kiedy nowe ERGO 4 trafi do agentów?

– Premiera już dziś (23 października)! Zapraszamy wszystkich zainteresowanych agentów na szkolenia, na których będą mogli zapoznać się ze wszystkimi nowościami.

Dziękuję za rozmowę.

Aleksandra. E. Wysocka


POBIERZ | SUBSKRYBUJ W APPLE PODCASTS | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY