Patrycja Kotecka, członkini zarządu i dyrektorka pionu marketingu firmy ubezpieczeniowej Link4 w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl wskazała największe jej zdaniem wyzwania dla branży ubezpieczeniowej w nadchodzącym roku.
W opinii Patrycji Koteckiej przedłużająca się pandemia spowodowała wzrost kosztów pozyskania klienta w internecie oraz kosztu napraw samochodów. Innymi konsekwencjami Covid-19 były kłopoty z płynnością dostaw części do aut, a także z zakupem, a co za tym idzie z ubezpieczeniem nowych samochodów.
Według szefowej marketingu Link4, najistotniejszymi wyzwaniami, przed którymi branża ubezpieczeniowa stanie w 2022 r., będą optymalizacja kosztów pozyskania klienta w internecie i projektowanie spersonalizowanych produktów ubezpieczeniowych. Na równi z nimi znajdzie się także zaangażowanie sztucznej inteligencji i big data do procesów operacyjnych w ubezpieczeniach: od pozyskania klienta, poprzez konstrukcję składki ubezpieczeniowej, aż do procesu odnowienia polisy.
Więcej:
(AM, źródło: Wirtualnemedia.pl)