Z pewnością rozumiesz znaczenie mediów społecznościowych dla marketingu swoich produktów lub usług. Ale możesz nie zdawać sobie sprawy z faktu, że marketing w nich wymaga strategii treści. Mówiąc wprost, bez planu treści wysiłki w social mediach będą prawdopodobnie mniej skuteczne.
Co łączy podróże, śluby i posty w mediach społecznościowych? Planowanie! Tak jak nie planowałbyś podróży bez wcześniejszego ustalenia, dokąd jedziesz i co będziesz robił, gdy tam dotrzesz, tak samo nie powinieneś publikować w mediach społecznościowych bez planu.
Jak planować treści do internetu?
Skuteczna strategia mediów społecznościowych wymaga regularnego zamieszczania postów i angażowania zwolenników. Niezależnie od tego, czy chodzi o SEO, rozpoznawalność marki czy generowanie leadów.
Dużą pomocą w utrzymaniu aktywnej obecności w internecie będzie kalendarz planowania treści. Zasadniczo jest to harmonogram wszystkich materiałów, które planujesz opublikować online.
Dzięki kalendarzowi postów:
- Masz dostęp do wszystkich pomysłów na posty w mediach społecznościowych w ramach jednego dokumentu (cyfrowego lub zwykłej kartki).
- Dzięki temu łatwo jest śledzić, co i kiedy należy opublikować.
- W dokumencie, oprócz copywritingu, masz podgląd na grafiki/animacje. Dzięki temu możesz zobaczyć, jak będzie wyglądał post końcowy, i wprowadzić niezbędne zmiany, zanim klikniesz „opublikuj”.
Po co kalendarz?
Oto cztery powody, dla których powinieneś korzystać z kalendarza planowania treści, jeśli do tej pory tego nie robiłeś:
Planowanie daje poczucie kontroli nad twoimi kanałami w social mediach
Pewnie nie raz ogarnęła cię panika, bo zdałeś sobie sprawę, że na twoim profilu od dawna nic się nie pojawiło. Dzięki kalendarzowi treści możesz zaplanować posty z tygodniowym, a nawet miesięcznym wyprzedzeniem, co pozwoli zaoszczędzić znaczną ilość czasu. Kiedy masz kalendarz, wszystko, co musisz zrobić, to stworzyć treść. Wiesz już dokładnie, czym się podzielić, i masz podlinkowane inspiracje. Wystarczy, że usiądziesz na kilka godzin i treść jest gotowa. Pozwala to na strategiczne wykorzystanie mediów społecznościowych i pomaga uniknąć przypadkowego lub zbyt rzadkiego publikowania.
Oszczędzasz czas i uczysz się planować
Oznacza to, że możesz poświęcić mniej czasu na tworzenie treści codziennie lub co tydzień, a więcej czasu na inne aspekty swojej działalności ubezpieczeniowej. Ponadto, korzystanie z kalendarza treści może pomóc nauczyć się planowania i harmonogramu treści z wyprzedzeniem. To może być cenną umiejętnością samą w sobie i może pomóc uniknąć szamotaniny w ostatniej chwili, aby stworzyć treść. Przykładem na planowanie treści może być stworzenie cyklów tematycznych rozpisanych na poszczególne dni tygodnia.
Budujesz pozycję eksperta w oczach twoich czytelników
Media społecznościowe to przede wszystkim budowanie relacji i zaufania. Jeśli jesteś postrzegany jako ktoś, kto jest niezawodny i regularnie umieszcza wysokiej jakości treści, ludzie będą bardziej skłonni śledzić cię i angażować się w relacje z tobą. Kalendarz treści może pomóc pozostać na dobrej drodze i zapewnić, że regularnie publikujesz wysokiej jakości treści.
Cały czas dostarczasz aktualnych informacji
Wykorzystanie różnych świąt i okazji sprawi, że twoje wpisy będą zawsze na czasie. Możesz użyć kalendarza, aby zaplanować specjalne okazje i święta, takie jak Narodowy Dzień Kota, Dzień Pizzy, Walentynki itp. Dostosowując swoje treści do konkretnych wydarzeń, pokażesz, że dbasz o te szczegóły. Twoi odbiorcy z pewnością to docenią.
Przykładowo w Dniu Pizzy możesz przygotować grafikę, na której trzymasz pudełko z pizzą lub szykujesz się do jej zjedzenia. W opisie zestaw cenę średniej pizzy z ubezpieczeniem, które klient może otrzymać za podobną kwotę. Ciężko jest opisać coś tak abstrakcyjnego jak ubezpieczenia, chyba że pokażemy je w otoczeniu czegoś, co znamy i mieliśmy z tym do czynienia.
Podsumowanie
Istnieje wiele różnych sposobów na stworzenie kalendarza treści. Możesz użyć zwykłego arkusza kalkulacyjnego lub skorzystać z wielu specjalistycznych programów. Możesz też przetestować posty, które udostępniamy w cotygodniowym insurketingu. Na potrzeby tego artykułu zebraliśmy dla ciebie wszystkie posty, które ukazały się w naszym newsletterze w jeden plik i są dostępne pod adresem: insurketing.pl/31postow.
Niezależnie od tego, którą metodę wybierzesz, kalendarz treści może być cennym narzędziem w utrzymaniu aktywnej i angażującej obecności w social mediach.
Mateusz Bukowski
twórca insurketing.pl newslettera dla zapracowanych agentów ubezpieczeniowych