Czym Alwis odróżnia się od innych multiagencji

0
743

Istnieje niewiele branż, w których konkurencja jest mała, ale branża ubezpieczeniowa do nich nie należy. Powstaje coraz więcej agencji, w tym także multiagencji. Jak wyróżnić się na tle konkurencji i pozyskać nie tylko klientów, ale także utalentowanych agentów? Na te i inne pytania odpowiada Wacław Migacz, prezes firmy Alwis.

Redakcja „Gazety Ubezpieczeniowej”: – Czy branża ubezpieczeń jest rzeczywiście tak konkurencyjna?

Wacław Migacz: – A czy istnieje jakakolwiek branża, w której obecnie nie ma konkurencji? To nie są już czasy, gdy mieliśmy na rynku jedną firmę i ona nie musiała starać się o klienta. Tutaj mowa jest także o pozyskiwaniu utalentowanych agentów.

W jaki sposób wyróżnić się na tle innych multiagencji?

– W Alwis stawiamy przede wszystkim na ludzi, działania marketingowe oraz informatyczne. Jednym z naszych podstawowych projektów jest system FORT. Zapewnia on dedykowany serwer i jednocześnie usprawnienie dla agentów.

System operacyjny pozwala na zarządzanie bazami danych. Co to tak naprawdę oznacza? Dla agentów szybszą i sprawniejszą pracę, a to, jak wiadomo, rzutuje też na efektywność. Dla klientów? Szybszą i w pełni profesjonalną obsługę, nie tylko pod względem pracowników, ale i systemów informatycznych.

Mówił Pan także o działaniach marketingowych.

– Tak, skupiamy się na kierowaniu ruchu organicznego, czyli takiego z wyszukiwarek internetowych, na wizytówki Google’a naszych agentów. Pozwoli to na ich lepszą widoczność w sieci, a także na zadbanie o ich profesjonalny wizerunek.

Czy wizytówki Google’a naprawdę są tak ważne?

– Oczywiście. Żyjemy w zabieganej rzeczywistości, czas jest niezwykle cennym zasobem. Wiele osób nie ma go zbyt dużo na przeglądanie miliona ofert, chcą w prosty i szybki sposób znaleźć fachowca. I w tym właśnie pomagają wizytówki.

Agencja marketingowa, z którą współpracujemy, zauważyła, że wzrost ruchu na stronie agentów sięga nawet 166%. A to nie wszystkie nasze działania.

Jak jeszcze wspieracie agentów?

– Stworzyliśmy bazę zdjęć, które można wykorzystać w promocji w social mediach. Organizujemy także webinary, aby uczyć agentów, jak za pomocą internetu dotrzeć do klienta i odpowiedzieć na jego potrzeby.

Czy to oznacza, że przyszłość multiagencji tkwi w internecie?

– W rozumieniu Alwis przyszłość to odróżnienie się od innych firm działających w tej samej branży. Chcemy się rozwijać, chcemy być coraz większym wsparciem dla agentów, bo to ma swoje przełożenie na obsługę klienta, a także sprzyja budowaniu profesjonalnych relacji. A o tym, jakie działania podejmujemy, usłyszycie pewnie nie raz.