Dla ośmiu na dziesięciu Polaków ubezpieczanie się jest wyrazem dojrzałości i odpowiedzialności

0
177

Blisko jedna czwarta (23%) ankietowanych w badaniu „Portret finansowy Polaków” przeprowadzonego przez firmę Maison&Partners dla Business Insider i PKO BP posiada jedynie ubezpieczenie obowiązkowe i nie zamierza kupować jakichkolwiek dobrowolnych polis. Z drugiej strony po różne produkty ochronne, w tym także nieobowiązkowe, sięgnęło 65% badanych.

Ubezpieczenia, których zakup nie jest wymagany przez prawo, kupują najczęściej osoby posiadające dzieci (71% nabywców polis) oraz członkowie grupy wiekowej 35–54 lat (73%). 6% respondentów nie ma żadnych ubezpieczeń i nie zamierza się ubezpieczyć w przyszłości. Identyczny odsetek uczestników badania nie posiada umów ochronnych, ale nie wyklucza ich zakupu.

Zdecydowana większość ankietowanych (85%) zgadza się ze stwierdzeniem, że warto posiadać ubezpieczenie „na wszelki wypadek”, jako zabezpieczenie. Niemal tyle samo uważa polisy za formę ochrony najbliższych, a dla 82% ubezpieczanie się jest wyrazem dojrzałości i odpowiedzialności wobec siebie oraz innych. 7% badanych jest zdania, że nie ma sensu się ubezpieczać ze względu na niskie prawdopodobieństwo wystąpienia szkody przy jednoczesnym wysokim koszcie polisy.

Z odpowiedzi respondentów wynika ponadto, że według 49% badanych pań w razie szkody ubezpieczyciele zrobią wszystko, aby nie wypłacić odszkodowania. W przypadku mężczyzn odsetek ten wynosi 54%.

Badanie „Portret finansowy Polaków” zostało przeprowadzone przez Maison&Partners dla Business Insider i PKO BP na próbie 12050 osób.

Więcej:

Business Insider z 14 maja, Elżbieta Glapiak „Polacy a ubezpieczenia dobrowolne. 65 proc. wybiera dodatkowe polisy”

(AM, źródło: Business Insider)