DU Spectrum sprawdził wiedzę agentów na temat RODO

0
481

Trzy lata temu na terenie całej Unii Europejskiej zaczęło obowiązywać Rozporządzenie RODO. Ten moment zrewolucjonizował podejście do pozyskiwania i przechowywania danych osobowych, zapewniając osobom fizycznym wyższy poziom ochrony swoich personaliów, dostęp do rzetelnej informacji o ich wykorzystaniu, a także tzw. prawo do bycia zapomnianym.

– Ochrona danych osobowych to niezwykle istotny obszar w każdej organizacji, który wymaga bardzo poważnego traktowania. Ze względu na to od początku stosujemy zabezpieczenia proceduralne, technologiczne i weryfikacyjne. Pracujemy również nad tym, żeby nasi współpracownicy oraz partnerzy mieli odpowiednią, aktualną wiedzę w tym zakresie i znali obowiązujące schematy działania – mówi Artur Zajdel, prezes multiagencji Dom Ubezpieczeniowy Spectrum. – Z okazji trzylecia funkcjonowania RODO postanowiliśmy sprawdzić, na ile nowe przepisy weszły nam w krew, jakie działania stały się intuicyjne i jakie zagadnienia wciąż mogą rodzić pytania. Z tego względu dla naszych współpracowników i partnerów przygotowaliśmy atrakcyjny quiz z nagrodami, który w warunkach zdrowej rywalizacji pozwala sprawdzić i ugruntować wiedzę.

Konkurs odbywał się na platformie, która umożliwia zastosowanie efektów specjalnych. Dzięki temu quiz przypominał raczej dynamiczną i barwną grę. Pytania dotyczyły zagadnień RODO kluczowych z perspektywy agenta ubezpieczeniowego i opierały się na sytuacjach z życia, np.:

  • Czy i w jaki sposób można korzystać w pracy z mediów społecznościowych?
  • Kiedy trzeba zmieniać hasła i jak nimi zarządzać?
  • Które dokumenty i notatki powinny trafić do niszczarki?
  • Osoba postronna (np. wykonująca usługę sprzątania w lokalu) przeczytała dokumentację z niezabezpieczonego segregatora pozostawionego na biurku. Czy taka sytuacja może zostać zakwalifikowana jako incydent naruszenia ochrony danych osobowych? Jak należy postąpić?

Ponieważ to trzecia rocznica wprowadzenia RODO, quiz został podzielony na trzy części. Można było podchodzić do niego wielokrotnie i poprawiać swój wynik.

– Postanowiliśmy wyróżnić 100 osób, które osiągnęły świetny wynik. Dla najlepszej dziesiątki przygotowaliśmy drobne upominki  – mówi Artur Zajdel. – W całej naszej sieci średnia poprawnych odpowiedzi wynosi 84%. To rezultat, z którego jesteśmy bardzo dumni, biorąc pod uwagę dynamiczną formę testu i limitowany czas na udzielenie odpowiedzi. Wierzymy, że przygotowana przez nas rozwiązanie pozwalające na sprawdzenie wiedzy w przyjaznej formule przyczyniło się do wzrostu świadomości na temat RODO, co z kolei przekłada się na jeszcze wyższy standard obsługi klienta – podsumowuje.

(AM, źródło: Spectrum)