Drobiazgowość, rozproszenie działań, czynności administracyjne typu zbieranie zgód RODO i wypełnianie APK kradną cenny czas agenta, który przecież ma inne ważne zadanie: zrozumienie potrzeb klienta i zbudowanie z nim trwałej relacji.
Ale jak agent ma pomagać klientowi, nie tracąc jednocześnie czasu na powtarzalne czynności i przeklikiwanie się po różnych systemach: CRM – Porównywarka – Towarzystwo Ubezpieczeń – CRM?
Odpowiedź brzmi: integracja i automatyzacja.
Człowiek człowieka zrozumie
Technologia nie zastąpi ludzkiego kontaktu, umiejętności nawiązywania relacji czy też zdolności zrozumienia specyficznych potrzeb klienta. A jeśli podkreślenie tego ludzkiego aspektu pracy mogłoby iść w parze ze wsparciem technologicznym?
Współgranie z technologią, a konkretnie z systemem CRM oraz porównywarką ubezpieczeń, daje agentowi możliwość lepszego wykorzystania swojego czasu oraz koncentracji na poznawaniu problemów i potrzeb jego klientów. Pozwala też doradcy być zawsze „o krok do przodu”, przewidywać te potrzeby i działać proaktywnie.
Agent, wspierany przez odpowiednie narzędzie, które pozwala mu nie tylko szybko porównać oferty, ale i wystawić polisę, wykorzystując automatycznie zaciągnięte z CRM-a dane, jest w stanie obsłużyć więcej klientów, skupiając się na tym, co robi najlepiej, czyli doradztwie i sprzedaży.
Powinno być to szczególnie ważne dla tych, którzy sprzedają wyłącznie obowiązkowe ubezpieczenia komunikacyjne. Nie zarobią na nich nie wiadomo jak dużo, bo prowizje są niskie.
Gdy jednak wszystkie zadania zamkniemy w jeden szczelny proces, to agent zyskuje czas na to, żeby zastanowić się, z którymi klientami można zrobić coś więcej. Jaką można wypełnić niszę? Sprzedaż OC programistycznego, ubezpieczenia NNW dla dzieci?
Proste filtry w bazie danych mogą pozwolić na uruchomienie z początkiem września kampanii marketingowej SMS, adresowanej tylko do klientów z dziećmi. Wszystko można zrobić intuicyjnie, w jednym programie, czekając potem tylko na wyniki zgłoszeń od klientów pochodzące z formularza kontaktowego połączonego z procesem sprzedaży w systemie CRM.
Automatyzacja to więc nie zagrożenie, ale szansa. Szansa na to, że praca agenta stanie się jeszcze bardziej wartościowa, a relacje z klientami jeszcze silniejsze.
Integracja systemów dla lepszej wydajności
Dziś informacja jest kluczem do efektywnej sprzedaży, a czas najcenniejszym zasobem. Nawet dobrze prosperujące multiagencje nie mogą więc sobie pozwolić na straty wynikające z nieoptymalnych procesów.
Te, które myślą o rozwoju i rekrutacji nowych OFWCA, muszą zapewnić im środowisko pracy, które da im wszystkie potrzebne narzędzia i pozwoli działać zgodnie z wymogami prawnymi stawianymi przed tą grupą zawodową.
Berg System, integrując się z porównywarką ubezpieczeń iBooster, scentralizował wszystkie procesy i potrzebne informacje w jednym miejscu. To oznacza, że po skalkulowaniu składki w iBooster polisa automatycznie zapisuje się w systemie CRM, co znacząco przyspiesza pracę agenta.
– Zależało nam na tym, aby nasi agenci mogli zrealizować cały proces sprzedażowy klienta, jednocześnie spełniając wymogi prawne i wykonując przy tym minimum czynności administracyjnych.
Dzięki Berg iBooster dostarczamy współpracującym z Punkta doradcom zintegrowany system do obsługi klienta od A do Z. To ich okno na świat. Można w nim przeglądać oferty w porównywarce ubezpieczeń, wykonywać analizę potrzeb klienta (APK), zbierać zgody RODO, wystawiać polisy i wiele więcej. Wszystko to z poziomu jednego okna logowania.
Zintegrowane technologie Berg System i iBooster w połączeniu z systemami Punkta zapewniają nam w końcu płynność i intuicyjność sprzedaży i wznowień polis ubezpieczeniowych – tłumaczy Małgorzata Adamczyk, członkini zarządu Punkta.
Jak to wygląda w praktyce?
Po zalogowaniu się do Berg System agent może od razu przejść do analizy potrzeb klienta. Jeżeli klient zgadza się na warunki RODO, jego dane są zapisywane i przechodzą do karty klienta. Wszystko to odbywa się w sposób zautomatyzowany, bez potrzeby wielokrotnego wprowadzania tych samych informacji.
System CRM nawiązuje współpracę z porównywarką ubezpieczeń iBooster, przekazując wszelkie zgromadzone informacje.
– iBooster, mając te dane, jest w stanie szybko i dokładnie przeprowadzić kalkulacje w różnych towarzystwach ubezpieczeń – wyjaśnia Michał Dworakowski, członek zarządu Polskie Polisy, iBooster.
Agent może więc zaprezentować klientowi najkorzystniejsze oferty, bez tracenia czasu na manewrowanie między różnymi systemami.
– I tutaj pojawia się prawdziwa magia integracji – po skalkulowaniu składki w porównywarce iBooster wystawiona polisa zapisuje się automatycznie w systemie CRM – dodaje Marcin Konopka, prezes Berg System.
Cały proces zapisu zawiera wszystkie kluczowe dane, zarówno polisy, jak i klienta. Dzięki temu proces, który wcześniej wymagał wielu kroków, jest teraz prostszy i szybszy.
Kwestią poboczną, ale równie ważną jest automatyczne rozliczenie w systemie sprzedażowym prowizji za wystawione polisy i powiadomienia o konieczności wznowienia umowy, gdy dobiega jej koniec.
Nowoczesne podejście do obsługi klienta
CRM i porównywarka ofert dla multiagencji w jednym sprawia, że agent ma w jednym miejscu skoncentrowane wszystkie narzędzia pracy i nie musi chaotycznie skakać z jednego systemu na drugi.
Korzystanie z baz danych systemu sprzedażowego pozwala na szybkie i dokładne dostosowanie ofert do indywidualnych potrzeb klienta. A to z kolei przekłada się na większe zadowolenie z oferowanych usług i częstsze powroty klientów po kolejne produkty czy usługi.
W zasadzie jest tak, że współczesny klient oczekuje więcej niż tylko oferty – oczekuje doświadczenia, a nowoczesne podejście do obsługi, jakie oferują oba narzędzia, pozwala właśnie na jego dostarczenie.
Berg System i iBooster to również nowe ścieżki komunikacji z klientem i możliwość wielokanałowej obsługi. Taki model pozwala na komunikację z klientem w sposób, który jest dla niego najwygodniejszy, czy to przez telefon, e-mail, czy chat online.
– Oferujemy integrację z wieloma partnerami, towarzystwami ubezpieczeń i dostawcami usług wspierających pracę doradców. Multiagencje, które chciałyby mieć nasze narzędzie u siebie, zapraszam do kontaktu poprzez e-mail: berg@ibooster.pl lub pod numerem telefonu: 501 077 247 – mówi Michał Dworakowski z iBooster.