Dziewięciu na dziesięciu brokerów zadowolonych ze współpracy z UNIQA

0
828

Ponad 90% brokerów uczestniczących w cyklicznym badaniu dotyczącym ich satysfakcji i lojalności, wykonywanym przez Ipsos na zlecenie UNIQA, jest zadowolona ze współpracy z ubezpieczycielem, z czego 49% jest bardzo zadowolonych. Prawie połowa badanych planuje zwiększyć zakres współpracy w najbliższym roku. Najbardziej usatysfakcjonowani współpracą byli brokerzy, którzy przed połączeniem współpracowali zarówno z UNIQA, jak i z AXA.

Najmocniejsze strony w relacji z UNIQA to według brokerów: nieustanne podnoszenie poziomu obsługi, indywidualne podejście do klienta, bycie dobrym partnerstwem w biznesie oraz przejrzystość i łatwość komunikacji.

– Cieszymy się, że brokerzy planują zintensyfikować współpracę z UNIQA. To dla nas bardzo ważni partnerzy biznesowi, z którymi już dziś realizujemy 80% przypisu składki z ubezpieczeń korporacyjnych. Cieszymy się tym bardziej, że za nami trudny czas łączenia dwóch dużych organizacji i mimo tej wyjątkowej sytuacji oceniają nas dobrze. To także ważna dla nas informacja o tym, co działa bez zarzutu, a nad czym wciąż musimy pracować. Dziękujemy za wszystkie głosy, wszystkie rekomendacje bardzo dokładnie przeanalizujemy – mówi Tomasz Szarek, dyrektor zarządzający Pionu Klienta Korporacyjnego i Rozwoju Biznesu UNIQA.

Z badania wynika również, że wśród działań organizowanych przez UNIQA brokerzy chwalą przede wszystkim szkolenia oraz materiały informacyjno-marketingowe.

Inwestycja w edukację partnerów biznesowych to nie tylko jeden z głównych filarów budowania długoterminowej relacji, ale i część naszej strategii. I  z tego powodu prowadzimy trzy duże inicjatywy szkoleniowe: Akademię Mieszkalnictwa UNIQA, Akcelerator Wiedzy Brokera UNIQA oraz UNIQA School of Management. Wszystkie cieszą się niesłabnącą popularnością – mówi Izabela Król, dyrektor Departamentu Klienta Korporacyjnego i Współpracy z Partnerami Biznesowymi UNIQA.

Brokerzy współpracujący z ubezpieczycielem z oferty produktowej najwyżej oceniają ubezpieczenia finansowe – gwarancje. Na kolejnych miejscach pod względem poziomu satysfakcji znalazły się ubezpieczenia majątkowe oraz OC. Wysoko uplasowały się także programy międzynarodowe.

W 2021 roku przypis składki z ubezpieczeń korporacyjnych i dla mieszkalnictwa wyniósł 1,2 mld zł, w tym biznes korporacyjny wypracował 915 mln zł. Pierwszy kwartał 2022 roku pod kątem sprzedażowym okazał się lepszy od planów. Składka przypisana brutto w ubezpieczeniach korporacyjnych (bez mieszkalnictwa) przekroczyła 276 mln zł.

O badaniu:

Badanie Ipsos dla UNIQA zostało zrealizowane między 10 a 22 marca 2022 r. metodą wywiadów CAWI. Łącznie zrealizowano 481 wywiadów. Badanie miało na celu poznanie opinii brokerów na temat współpracy z zespołem UNIQA w zakresie ubezpieczeń korporacyjnych (majątkowych, odpowiedzialności cywilnej, technicznych, transportowych, flotowych, gwarancji i programów międzynarodowych). Ocenie podlegały produkty, działania wspierające sprzedaż i obsługowe oraz współpraca z ekspertami UNIQA dla Biznesu.

(AM, źródło: UNIQA)