Niedawno zakończył się pilotaż szybkiej ścieżki likwidacji szkód NNW w LINK4. Dzięki nowym narzędziom średni czas od zgłoszenia zdarzenia do wypłaty odszkodowania skrócił się z ośmiu do zaledwie dwóch dni, a są to dane uśrednione. W bardzo wielu przypadkach wypłata to wręcz kwestia godzin, a nie dni.
Klienci mogą korzystać z przyśpieszonej ścieżki od 1 września 2022 r.
– W portfelu LINK4 zdecydowana większość szkód z tytułu następstw nieszczęśliwych wypadków u dzieci to niewielkie zdarzenia, takie jak zwichnięcia, skręcenia czy złamania, do których doszło w szkole lub na treningach. To relatywnie niewielkie uszkodzenia.
Również w ubezpieczeniu NNW komunikacyjnym dominują zdarzenia ortopedyczne – mówi Marek Wasilewski, dyrektor Pionu Szkód w LINK4.
– Odkąd wprowadziliśmy w naszych produktach ścisłą tabelaryzację uszkodzeń ciała, zasady są jasne od samego początku i wypłata może nastąpić bardzo szybko.
Zgłoś szkodę online i odbierz odszkodowanie
Zgodnie z nową ścieżką, w momencie zgłoszenia szkody klient otrzymuje aktywny link, który prowadzi do aplikacji dostępnej online. Narzędzie nie wymaga instalowania niczego na komputerze ani na telefonie i w bardzo prosty sposób prowadzi poszkodowanego krok po kroku.
– Po wypełnieniu krótkiego formularza, wskazaniu z listy doznanego obrażenia i załączeniu niezbędnych dokumentów medycznych szkoda trafia do likwidatora, który najczęściej jeszcze tego samego dnia roboczego podejmuje decyzję o wypłacie – mówi Marta Giernaś, dyrektorka Departamentu Likwidacji Szkód Osobowych w LINK4.
Sztuczna inteligencja wspomoże likwidatorów
– Kolejnym krokiem, nad którym już rozpoczęliśmy prace, jest zastosowanie sztucznej inteligencji do analizy dokumentacji medycznej w czasie rzeczywistym. Dzięki tej technologii wypłata odszkodowania z tytułu NNW to będzie już niedługo kwestia minut, a nie godzin czy dni – mówi Marek Wasilewski.
Sztuczna inteligencja wesprze likwidatorów LINK4 w drugiej połowie 2023 r.
Jeśli klient woli zgłaszać szkodę telefonicznie, to też ma taką możliwość. Wtedy formularz wypełnia za niego konsultant. Załatwienie wszystkich formalności jest możliwe podczas jednej rozmowy telefonicznej lub jednorazowego użycia aplikacji.
Nie wszystko da się ująć w tabeli
– Oczywiście zdarzają się bardziej skomplikowane przypadki, których nie da się stabelaryzować. Pamiętajmy, że mówimy tutaj o szkodach na osobie, a nie szkodach majątkowych. W tego typu zdarzeniach zawsze trzeba pozostawić pewien margines indywidualnego podejścia. Mając do czynienia z człowiekiem i jego cierpieniem, nie da się i nie należy wszystkiego automatyzować.
Na szczęście jednak jest bardzo wiele drobniejszych zdarzeń, które możemy w prosty i szybki sposób przeprocesować i błyskawicznie przekazać odszkodowanie, na czym przecież klientom zależy najbardziej – konkluduje Marek Wasilewski.