W zakresie likwidacji szkód program Fleet4You obsługuje wieloletni partner Societe Generale Insurance w Polsce (SGIP) – ISON Care. Jest to multispecjalistyczna spółka świadcząca wysokiej jakości usługi z zakresu assistance, likwidacji szkód i call center. Korzenie spółki sięgają 1995 r.
Nasze 30-letnie doświadczenie w wielu obszarach powiązanych z rynkiem ubezpieczeń pozwala nam w doskonały sposób wykorzystywać posiadaną wiedzę, tak by dostarczane przez nas rozwiązania miały kompleksowy charakter, a jednocześnie były proste i skuteczne. Wiedza i doświadczenie idą w parze z rozwojem wykorzystywanych narzędzi i technologii.
Powyższe czynniki to klucz do skuteczności, a także nasza odpowiedź na najnowsze trendy w zakresie likwidacji szkód komunikacyjnych.
Jakie są te najnowsze trendy? Jakie są obecnie największe wyzwania w tym obszarze? Pozwolę sobie kilka z nich wymienić oraz spróbuję nakreślić, w jaki sposób ISON Care przekłada to na praktykę i rzeczywiste procesy.
Aktualne trendy i wyzwania
Rosną koszty likwidacji szkód. W 2024 r. ubezpieczyciele wypłacili rekordowe kwoty odszkodowań: niemal 11 mld zł z tytułu OC oraz ponad 8,2 mld zł z AC, co stanowi wzrost odpowiednio o 16% i 19,6% w porównaniu z rokiem poprzednim. Wzrost ten wynika z rosnących kosztów napraw, inflacji oraz wyższych kwot wypłacanych odszkodowań. Inflacja szkodowa jest faktem i trend ten będzie postępował. Odpowiedzią jest skuteczne zarządzanie tymi kosztami, wprowadzanie narzędzi upraszczających ścieżkę obsługi klienta oraz mechanizmów wykrywających ewentualne nieprawidłowości.
Ważnym, czasem niewystarczająco docenianym, elementem jest doświadczony zespół oraz struktura zarządzania, będąca połączeniem kompetencji i solidności. Tak, dla nas tzw. czynnik ludzki wciąż jest bardzo ważny, a technologia stanowi jego wsparcie, a nie substytut.
Cyfryzacja, także w likwidacji szkód komunikacyjnych, stale postępuje. Rynek inwestuje w technologie, których celem jest usprawnienie procesu likwidacji szkód, np. wprowadzane są samoobsługowe aplikacje, które umożliwiają klientom samodzielne zgłaszanie szkód i monitorowanie statusu ich likwidacji. Cyfryzacja procesów oraz personalizacja ofert stają się standardem, co ma na celu zwiększenie efektywności i satysfakcji klientów.
Przykładem technologii łączącej wiedzę i doświadczenie naszych specjalistów z najnowszymi rozwiązaniami opartymi na AI jest narzędzie do weryfikacji nadesłanej dokumentacji szkodowej. Niestety zjawisko fraudów wciąż jest dość powszechne, a metody nieuczciwych klientów coraz bardziej wyrafinowane. Zastosowanie sztucznej inteligencji pozwala wykryć, czy dokumentacja nie była w jakiś sposób zmanipulowana, a zgłoszona szkoda nie była kolejną próbą oszustwa ubezpieczeniowego.
Innym obszarem stanowiącym wyzwanie dla sektora ubezpieczeniowego jest ESG. Nowe dostosowania, kolejne wymogi sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju oraz związane z tym koszty.
Fleet4You – flota w rękach profesjonalistów
Program Fleet4You to doskonała oferta ubezpieczeniowa dla małych i średnich flot. Poza ewidentnymi zaletami dostarczanymi bezpośrednio przez SGIP innym kluczowym czynnikiem jest profesjonalna i efektywna obsługa powstałych szkód.
Zarządzanie procesem szkodowym dzisiaj to nie tylko technologia, ale także doświadczenie, jakość i partnerstwo. Za tę część procesu odpowiada zespół specjalistów i ekspertów z ISON Care. Współpraca z SGIP w ramach Fleet4You to kolejny krok w budowaniu przyszłościowych, skutecznych rozwiązań dla rynku ubezpieczeń. Your ISON is Always On.
Rafał Buczak
dyrektor sprzedaży i marketingu ISON Care
rafal.buczak@isoncare.pl, +48 734 180 008
