Generali Polska zostało nagrodzone przez „Gazetę Bankową” za projekt Leon – sztuczna Inteligencja jako wsparcie w obsłudze klienta. Ubezpieczyciel zajął drugie miejsce w konkursie Lider 2020 w kategorii Ubezpieczenia i inne instytucje finansowe. Z kolei Piotr M. Śliwicki, prezes sopockiej Ergo Hestii, otrzymał tytuł Menedżera Pomorza XX-lecia.
Leon to wirtualny asystent, który skupia się na kompleksowym wsparciu klientów 24 godziny na dobę. Chatbot odpowiada na pytania klientów z trzech obszarów: zgłoszenie szkód i roszczeń, serwisowa obsługa polis i sprzedaż. Leon udziela odpowiedzi na ponad 140 różnych zapytań.
– Leon to nowoczesna wizja kontaktu z klientem i naturalny następca tradycyjnego czatu obsługiwanego przez konsultantów. Dzięki niemu zautomatyzowaliśmy już około 4500 zapytań miesięcznie. Udało się zredukować większą część odpowiedzi realizowanych przez pracowników, co pozwoliło im zająć się bardziej wymagającymi zadaniami. Docelowo chcemy, aby tylko 10–15% interakcji na czacie wymagało zaangażowania pracownika, resztą powinny zająć się algorytmy bazujące na rozwiązaniach klasy AI. Chcemy dać klientom możliwość samodzielnego realizowania jak największej liczby usług poprzez ten kanał komunikacji, aby nie byli oni zależni od czasu pracy doradcy. Dbamy o jakość odpowiedzi generowanych przez Leona, który uczy się przy każdym kontakcie z klientem, a klient może mieć pewność, że otrzymuje sprawdzone informacje – mówi Piotr Bułka, członek zarządu Generali Polska.
Leon to rozwiązanie wdrożone przez Generali wspólnie z technologicznym partnerem Tuatara. Oparte jest o sztuczną inteligencję, uczenie maszynowe oraz o algorytmy NLP (IBM WATSON). Chatbot osadzony jest na stronie internetowej ubezpieczyciela i dostępny zarówno z komputera, jak i urządzeń mobilnych.
– Nasze plany na przyszłość są bardzo ambitne i długoterminowe. Dążymy do w pełni self-service’owego bota, który będzie szybką, mobilną i interaktywną wersją portalu dla klienta. Z jego pomocą będzie można dowiedzieć się wszystkiego o swoich polisach czy roszczeniach lub zlecić zmianę danych – dodaje Piotr Bułka.
Z kolei Piotr M. Śliwicki, prezes Grupy Ergo Hestia, otrzymał tytuł Menedżera Pomorza XX-lecia. „Dziennik Bałtycki” tym samym podsumował 20 poprzednich edycji konkursu.
Menedżer Pomorza to jedna z najbardziej cenionych i prestiżowych nagród w regionie przyznawana osobom odnoszącym największe sukcesy biznesowe w różnych branżach. 23 czerwca w gdańskim hotelu Radisson Blu wyróżnienia zostały wręczone po raz 21. Laureatów wyłoniła kapituła, która składała się z reprezentantów pomorskiego samorządu, organizacji biznesowych, nauki, mediów oraz laureatów poprzednich edycji konkursu.
Piotr M. Śliwicki został wyróżniony nagrodą specjalną.
– To laureat II edycji konkursu TOP Menedżer Dziennika Bałtyckiego 2001 roku. Założył firmę 30 lat temu i przez ten czas nieprzerwanie nią zarządza. W ciągu ostatnich 30 lat Ergo Hestia stała się drugą co do wielkości firmą ubezpieczeniową w Polsce. Liderem ubezpieczeniowym – powiedział podczas gali redaktor naczelny „Dziennika Bałtyckiego” Mariusz Szmidka.
Jak zaznaczyli organizatorzy konkursu, Ergo Hestia pod przewodnictwem Piotra M. Śliwickiego pozostaje liderem technologicznym na polskim rynku ubezpieczeniowym. Na uznanie zdaniem organizatorów zasługuje również działalność społeczna firmy. Jest to „założyciel Fundacji Ergo Hestii na rzecz integracji zawodowej osób niepełnosprawnych Integralia oraz Fundacji Artystyczna Podróż Hestii zajmującej się wsparciem młodych artystów” – wskazano.
(AM, źródło: Ergo Hestia, Generali)