Eksperci PZU Zdrowie na VIII Kongresie Wyzwań Zdrowotnych

0
416

W dniach 9–10 marca w Katowicach odbył się VIII Kongres Wyzwań Zdrowotnych (HCC) – jedna z najważniejszych w Polsce konferencji poświęconych ochronie zdrowia. Eksperci PZU Zdrowie wzięli udział w debatach z zakresu biznesu, medycyny i komunikacji.

Celem tegorocznej edycji było spojrzenie na polski system ochrony zdrowia z szerokiej perspektywy, aby wskazać kierunki zmian w 2023 roku i dalszych latach. W agendzie znalazły się zagadnienia z różnych obszarów, które podzielono na sześć ścieżek tematycznych. Pierwszego dnia eksperci PZU Zdrowie uczestniczyli w trzech sesjach tematycznych, które dotyczyły biznesu, medycyny i komunikacji.

Istotna rola promocji profilaktyki

Panel „Biznes a zdrowie publiczne” został poświęcony analizie stanu zdrowia Polaków i dyskusji nt. współpracy sektora publicznego i prywatnego na rzecz poprawy zdrowia publicznego. Rozwiązania, które w tym zakresie oferuje PZU Zdrowie, zarówno jako jeden z liderów branży prywatnej opieki medycznie, jak i pracodawca, przedstawił Andrzej Jaworski, prezes zarządu PZU Zdrowie. – Prywatna służba zdrowia włącza się w promocję profilaktyki, aby pomagać i docierać właśnie tam, gdzie jest taka potrzeba. PZU Zdrowie współpracuje z pracodawcami i w miejscu pracy, realizując Strefy Zdrowia i przeprowadzając badania dostosowane potrzeb pracowników oraz specyfiki danej firmy. Pracodawca ma tutaj dużą rolę do odegrania – jeśli zachęci pracownika, aby zadbać o zdrowie w miejscu pracy, to taka profilaktyka jest w stanie zadziałać – powiedział. 

Najważniejsze wyzwania

Podczas debaty pt. „Najważniejsze wyzwania menedżerów placówek medycznych” eksperci rozmawiali o skutecznym zarządzaniu w systemie ochrony zdrowia. Przyjrzeli się najlepszym praktykom i inwestycjom oraz kwestiom legislacyjnym.

– PZU Zdrowie dysponuje dużą siecią placówek medycznych oferującą usługi w zakresie podstawowej opieki zdrowotnej, konsultacji specjalistycznych, badań diagnostycznych, a także diagnostyki obrazowej i medycyny pracy. Teraz chcemy aktywnie wejść w sektor szpitalny. To uzupełnienie tego, co robimy w tej chwili: od diagnozy do terapii – podkreślił Piotr Daniluk, dyrektor ds. rozwoju sieci szpitali PZU Zdrowie. 

Jak walczyć z dezinformacją?

Pierwszy dzień aktywności przedstawicieli PZU Zdrowie zwieńczył panel „Fake newsy i trolle. Plaga medycyny XXI wieku”, podczas którego rozmawiano m.in. o tym, jak efektywnie przeciwdziałać szerzeniu nieprawdziwych informacji.

– Komunikacja to cały ekosystem, nie tylko social media, ale również to, jakie treści pacjent znajdzie w naszych kanałach, jak przebiega rozmowa z pacjentem na infolinii czy podczas wizyty w placówce medycznej w gabinecie i recepcji. Jesteśmy gospodarzem naszych profili w mediach społecznościowych i powinniśmy traktować naszych odbiorców tak, jak zrobilibyśmy to na żywo. Chętnie wchodzimy z nimi dyskusje, ale określiliśmy też zasady, które pozwalają nam zapobiegać szerzeniu fake newsów i hejterskim zachowaniom – skomentowała Rozalia Derewenda-Zasłona, kierownik Zespołu Komunikacji PZU Zdrowie.

(AM, źródło: PZU Zdrowie)