Operator ubezpieczeń lekowych epruf nawiązał współpracę ze startupem Warmie, oferującym sensor do ciągłego monitorowania temperatury ciała. Efektem partnerstwa będzie wprowadzenie wspólnej oferty dla ubezpieczycieli, łączącej kilka usług dla klientów w ramach jednej aplikacji, m.in. dofinansowanie do zakupów leków na receptę, stały pomiar temperatury ciała, e-konsultacje z farmaceutami i zamawianie medykamentów. Projektowany system ma też przyspieszyć powrót do zdrowia chorych i ograniczyć liczbę wizyt lekarskich.
Urządzenie zapewnia pomiar w trybie ciągłym, nawet po zerwaniu połączenia. Ponadto jest komfortowe dla użytkownika, gdyż nie jest przyklejane do skóry, tylko zakładane przy pomocy elastycznej opaski.
– Naszą uwagę zwróciło również to, że Warmie jest certyfikowanym wyrobem medycznym klasy IIb i przeszedł badania kliniczne. Został też zastosowany w szpitalach. To zdecydowanie świadczy o jego jakości i efektywności. W związku z tym postanowiliśmy nawiązać kontakt i rozpocząć rozmowy na temat współpracy – mówi Martyna Przewoźnik, Project Manager epruf.
– Zdecydowaliśmy się na współpracę z epruf, gdyż ma wieloletnie doświadczenie na rynku ubezpieczeń lekowych i doskonale zna potrzeby zarówno firm ubezpieczeniowych, jak i ich klientów. Daje nam to możliwość efektywnego dotarcia z produktem w kanale dystrybucji, czyli poprzez ofertę ubezpieczeniową. Połączenie naszego urządzenia z takim ubezpieczeniem tworzy wartość dodaną dla pacjenta – komentuje Piotr Piątek, członek zarządu Warmie.
Stworzone przez obu partnerów narzędzie będzie skierowane do ubezpieczycieli zdrowotnych i życiowych. W ramach jednej oferty będą oni mogli proponować klientom dofinansowanie do zakupów leków na receptę, stałe monitorowanie temperatury ciała, a także przypominanie za pośrednictwem aplikacji o kolejnych dawkach lekarstw. Do tego będą dołączone e-konsultacje z farmaceutami w zakresie dawkowania i potencjalnych interakcji przyjmowanych leków. Ponadto rozwiązanie będzie obejmowało zamawianie medykamentów do wybranej apteki.
– Oferując to wszystko klientowi, ubezpieczyciel zdecydowanie ułatwi mu powrót do zdrowia. Nasze rozwiązanie jest brakującym elementem w realizacji skoordynowanej opieki – stanowi wsparcie dla pacjenta po wizycie lekarskiej. Ponadto przyczynia się do optymalizacji w korzystaniu z ubezpieczenia. Firmy, które zdecydują się na wprowadzenie tej oferty, zyskają możliwość wzmocnienia przewagi konkurencyjnej na rynku – wyjaśnia Katarzyna Przybyś-Makuch, wiceprezes epruf.
Z kolei pacjent zyska realną pomoc. Otrzyma wszystkie usługi w ramach jednej, wygodnej i intuicyjnej aplikacji. Nowy system będzie połączeniem dotychczasowych rozwiązań, tj. aplikacji Warmie 24 oraz portalu ubezpieczonego epruf. Obecnie trwają prace nad ich integracją.
– Liczymy na to, że połączona usługa podniesie atrakcyjność ubezpieczeń medycznych i jednocześnie przyczyni się do większego komfortu dla konsumentów. Chcemy też, aby nasze urządzenie stało się bardziej dostępne dla szerszego grona użytkowników – dodaje Piotr Piątek.
Docelowe rozwiązanie będzie dostępne w tzw. modelu custom-label. Oznacza to, że po podpisaniu umowy z ubezpieczycielem będzie ono wydane z logo i w kolorystyce tego podmiotu, jako jego produkt. Oferta ma wejść na rynek jesienią tego roku.
(AM, źródło: Warmie)