11 października 2021 r. ERGO Hestia przedstawiła nowy matrycowy system sprzedaży ubezpieczeń dla biznesu, wykorzystujący najlepsze rozwiązania z systemu sprzedażowego iHestia oraz dający agentowi dużo lepszy dostęp do produktów z obszaru ubezpieczeń korporacyjnych. ERGO Biznes jest strategicznym zwrotem w myśleniu o sprzedaży ubezpieczeń dla firm. W jaki sposób zrewolucjonizuje kontakt z klientem biznesowym? Wyjaśniają eksperci ERGO Hestii.
W 2016 r. sopocka firma przedstawiła polskiemu sektorowi ubezpieczeń iHestię – platformę do sprzedaży i obsługi polis, jakiej wcześniej nie było. Dziś mówi się o niej w kontekście branżowej rewolucji. System sprzedaży został znacząco uproszczony i przyśpieszony. Z tego wdrożenia agenci w pełni korzystają do dziś. Dzieje się tak dzięki konsekwentnej realizacji rozwoju iHestii. Na początku była systemem całkowicie odmieniającym sprzedaż detalicznych ubezpieczeń majątkowych.
Następnie wdrożony został pakiet ERGO 4, który taki sam wpływ wywarł na sprzedaż ubezpieczeń na życie.
Teraz nadszedł czas, by bardziej dostępne stały się ubezpieczenia dla firm, tym samym dając agentom dostęp do szerszej grupy klientów. Ten kierunek rozwoju jest korzystny zwłaszcza dzisiaj, kiedy sektor MŚP w Polsce osiągnął takie rozmiary.
Więcej możliwości
– Dzięki ERGO Biznes agent otrzyma znacznie więcej możliwości rozwoju swojego biznesu. Takie warunki tworzą nowoczesne rozwiązania technologiczne, które wspierają go w ocenie i taryfikacji ryzyka, a także przygotowaniu ofert i obsłudze polis. Usprawnienie tak kluczowych elementów w pracy agenta zdecydowanie wpłynie na jego skuteczność w rozmowach z klientami.
Dzięki ERGO Biznes pośrednicy mogą przedstawiać oferty produktowe dla różnych przedsiębiorstw, nie tylko z sektora MŚP. Ograniczeniem w sprzedaży ubezpieczeń korporacyjnych była ich złożoność. W ERGO Biznes udało nam się zaprezentować te produkty w prosty i przejrzysty sposób – podkreśla Bartosz Zwoliński, dyrektor ds. ubezpieczeń małych i średnich przedsiębiorstw w ERGO Hestii.
Rozszerzeniu palety produktów o ubezpieczenia dla firm sprzyja aktualna koniunktura. Nie tylko dziś sektor małych i średnich przedsiębiorstw stanowi niezwykle istotną, wciąż rozwijającą się gałąź gospodarki. Wszystkie przedsiębiorstwa w Polsce wytwarzają blisko trzy czwarte wartości PKB, a największy udział w tej wartości mają właśnie małe i średnie przedsiębiorstwa, które odpowiadają za blisko 50% polskiego PKB. To okazja dla agenta, by dotrzeć do nowego klienta.
Wraz z ERGO Biznes pośrednik otrzymuje dostęp do kompleksowej oferty w jednym miejscu. Wachlarz jest szeroki. Rozwiązanie daje możliwość m.in. sprzedaży popularnych produktów, pozwalających na przykład ubezpieczyć zakład przemysłowy, ale także znacznie bardziej skomplikowanych ubezpieczeń ryzyk budowlanych czy tzw. utraty zysku.
Spore zmiany zostały przygotowane w obszarze ubezpieczeń. Na przykład ERGO Biznes daje możliwość szybkiej, taryfowej obsługi przedsiębiorcy posiadającego nawet do 30 pojazdów. Cały system jest dostosowany tak, by jak najbardziej ułatwić pracę agentowi pod wieloma względami. Przykładowo, dane pojazdu są uzupełniane automatycznie, na podstawie kodu QR z dowodu rejestracyjnego z bazy Centralnej Ewidencji Pojazdów. Tego typu usprawnień jest znacznie więcej.
Produkty pod ręką
Pod skrzydłami ERGO Biznes znajdą miejsce 33 produkty dla przedsiębiorców oraz łącznie prawie 600 klauzul dodatkowych. Wśród nich pojawią się nowoczesne ubezpieczenia ryzyk cybernetycznych Cyber M oraz Cyber XL, ubezpieczenia instalacji fotowoltaicznych odpowiadające rosnącemu rynkowi OZE, jak i dopasowane do dzisiejszych realiów ubezpieczenie mienia, elektroniki czy całkowicie zrewolucjonizowany obszar ubezpieczeń odpowiedzialności cywilnej.
– Dzięki zastosowanym w ERGO Biznes rozwiązaniom usprawniającym sprzedaż obsługa ubezpieczeń korporacyjnych będzie oferować ogromne możliwości w kreowaniu indywidualnych programów ubezpieczeniowych dla klientów, a jednocześnie będzie prostsza.
Wprowadzamy na przykład możliwość akceptacji oferty przez klienta biznesowego online czy też korzystamy z zewnętrznych źródeł danych ułatwiających zarówno ocenę ryzyka, jak i proces dopasowania zakresu ubezpieczenia do potrzeb klienta – wyjaśnia Jakub Golko, zastępca dyrektora ds. ubezpieczeń małych i średnich przedsiębiorstw w ERGO Hestii.
Zachować bezpieczeństwo
– Jednym z najważniejszych elementów tworzenia tak zaawansowanego systemu jest troska o utrzymanie agenta w bezpiecznej strefie. Większe uprawnienia zawsze wiążą się z większą odpowiedzialnością. Dlatego proces powstawania ERGO Biznes odbywał się w konsultacji z agentami, underwriterami, regionalnymi menedżerami sprzedaży – zaznacza Bartosz Zwoliński.
– Dzięki tym rozmowom znaleźliśmy złoty środek, dając agentom z jednej strony możliwość rozwoju, a z drugiej oferując odpowiednią wiedzę i technologię pozwalającą na odpowiedzialną ocenę ryzyka. Zastosowane algorytmy elastycznie wspierają proces tworzenia oferty, jednocześnie dając pośrednikowi ogromną samodzielność i ułatwiając współpracę z underwriterem.
Wspólny ekosystem
ERGO Biznes zmieni świat ubezpieczeń dla firm. Naturalnym uzupełnieniem działania tego systemu są dwa inne rozwiązania, które specjalnie dostosowaliśmy. Pierwszym z nich jest Program Certyfikacji Sieci Agencyjnej, składający się z cyklu specjalistycznych szkoleń zakończonych egzaminem. Ma on na celu wsparcie agenta w dalszej profesjonalizacji jego usług, by mógł jak najlepiej przygotować się do zmian zachodzących w sektorze ubezpieczeń. Certyfikowani agenci otrzymują znacznie szersze uprawnienia do sprzedaży produktów bez udziału underwritera – nawet do 30 mln sumy ubezpieczenia w majątku.
Pierwsza edycja Certyfikacji dobiega końca. Wzięło w niej udział blisko 500 pośredników. Większość z nich już wkrótce skorzysta z większych możliwości ERGO Biznes.
Swoisty ekosystem, który wytworzył się wokół ERGO Biznes, uzupełnia nowe wdrożenie w ramach aplikacji iPunkt, z której korzystają pośrednicy współpracujący z ERGO Hestią. Program, który będzie miał swoją premierę już wkrótce, znacznie ułatwi agentom świadome zarządzanie portfelem, co z kolei będzie skutkowało rozszerzeniem oferty.
Pośrednik, aby sukcesywnie rozwijać swoje przedsiębiorstwo, musi szukać możliwości rozszerzenia oferty, dzięki której będzie miał szansę trafić do większej liczby klientów. Właśnie w tym pomoże nowa wersja iPunktu, która ma pełnić rolę wskazówki co do tego, które produkty mogą w tym pomóc.
Każdy, kto zdecyduje się na korzystanie z rozległej palety ubezpieczeń, może liczyć na efekt w postaci zwiększenia grona klientów. To z kolei przełoży się na zdobywanie różnych statusów w relacji z ERGO Hestią, co wyróżni pośrednika na tle innych i przełoży się na dodatkowe korzyści.
Wdrożenie jest kolejnym krokiem w rozwoju popularnej aplikacji – dziś z iPunktu korzysta trzech na czterech aktywnych sprzedażowo pośredników ERGO Hestii.
Nowa odsłona świata iHestii
– ERGO Biznes to, wzorem iHestii, nowy świat ubezpieczeń dla firm. Podczas tworzenia go wykorzystaliśmy najlepsze praktyki, doświadczenie i wiedzę zdobyte w czasie 30 lat sprzedaży ubezpieczeń skierowanych do przedsiębiorców – podsumowuje Jakub Golko.
– Sprzedaż ubezpieczeń dla firm to sektor, w którym jest jeszcze wiele przestrzeni na rozwój dla agenta. Postawienie kroku w tym kierunku dzisiaj zaprocentuje w najbliższej przyszłości, kiedy na rynku coraz większe znaczenie będzie zyskiwał agent potrafiący doradzić klientowi.