ERGO Hestia: Działania projakościowe zapewniły zwycięstwo w rankingu jakości danych UFG

0
604

Rekordowo wysoka ocena jakości danych pozwoliła ERGO Hestii zająć pierwsze miejsce w rankingu prowadzonym przez Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny.

– Pierwsze miejsce w rankingu UFG cieszy nas tym bardziej, że w 2022 roku generalny wynik jakości danych na rynku jest wyższy niż w poprzednich latach. Wynik odzwierciedla nasze działania projakościowe, umożliwiające coraz bardziej precyzyjną analizę ryzyka, co jest z dużą korzyścią dla klientów – mówi Piotr Matysiak, członek zarządu ds. Ubezpieczeń Detalicznych i Sprzedaży w Grupie ERGO Hestia.

O miejscu w rankingu decyduje wskaźnik końcowy składający się z 8 wskaźników cząstkowych badających jakość sprawozdawanych danych. Pod uwagę brane są m.in. takie aspekty, jak terminowość oraz zgodność z danymi zawartymi w rejestrach rządowych, jak np. Centralna Ewidencja Pojazdów. Każdy ze wskaźników bada osobno poprawność danych polisowych i szkodowych.

– Pierwsze miejsce w rankingu jakości danych UFG było naszą ambicją. Mamy świadomość znaczenia wysokojakościowych danych, korzystamy z nich wraz z całym rynkiem. Oczywiście nie osiągnęlibyśmy takich wyników bez zaangażowania naszych pracowników, a także działań, jakie wdrożyliśmy w ostatnim czasie i nad jakimi pracujemy. W 2018 r. w ERGO Hestii połączyliśmy obszar procesów obsługi klienta i agenta z obszarem likwidacji szkód. Dzięki temu udało się ujednolicić przepływ danych, co przy ponad trzech milionach klientów jest kluczowe. Dużą wagę przywiązujemy także do wykorzystania najnowszych technologii i coraz śmielej sięgamy po możliwości, jakie w zarządzaniu danymi daje tzw. uczenie maszynowe – mówi Kazimierz Majdański, członek zarządu odpowiedzialny za obszar Operacji i Likwidacji Szkód. – Pracujemy także nad wykorzystaniem potencjału chmury, czyli z jednej strony nieograniczonego i łatwego dostępu do danych, a z drugiej najwyższego poziomu ich bezpieczeństwa. Powołaliśmy także osobne biuro odpowiadające za cyfryzację w coraz bardziej skomplikowanych procesach, które ma pracować nad nieustającą poprawą jakości danych w naszej organizacji – dodaje.

ERGO Hestia w rankingu osiągnęła wskaźnik na historycznym dla siebie poziomie 94,26%.

– Z danych przekazanych przez każdy pojedynczy zakład ubezpieczeń korzysta cały sektor ubezpieczeń komunikacyjnych – podkreśla Łukasz Łodziana, koordynator ds. współpracy z UFG z ramienia ERGO Hestii. – Sam ranking jest odzwierciedleniem wiarygodności przekazywanych do Ośrodka Informacji danych. To ma realny wpływ m.in. na poprawność cen ubezpieczeń. Pozwala to nam na lepsze dostosowanie oferty i efektywne działanie procesów, co przekłada się na realne korzyści dla klientów – dodaje.

Więcej na temat rankingu UFG:

(AM, źródło: ERGO Hestia)