Ergo Hestia dołączyła do grona sygnatariuszy Deklaracji Odpowiedzialnej Sprzedaży. Celem inicjatywy jest promowanie najwyższych standardów etycznych w relacjach instytucji finansowych z klientami.
– Jesteśmy bardzo zadowoleni, że znaleźliśmy się w gronie sygnatariuszy Deklaracji Odpowiedzialnej Sprzedaży. To dodatkowa rekomendacja potwierdzająca skuteczność naszych działań, dzięki którym jesteśmy dla klienta partnerem godnym zaufania. Deklaracja jest dla konsumenta wskazówką co do firm, które odpowiedzialność wobec swoich klientów stawiają na pierwszym miejscu. Wiemy, że zobowiązanie, które klient podejmuje wobec instytucji finansowej, często jest długoterminowe i dotyczy całej jego rodziny. To niezwykle ważne, by z drugiej strony stała firma, która działa w sposób etyczny i rozważny – zaznacza Mario Zamarripa, dyrektor ds. Zrównoważonego Rozwoju Ergo Hestii.
W proces dołączenia do sygnatariuszy były zaangażowane trzy biura Ergo Hestii: Biuro ds. Zrównoważonego Rozwoju z Mario Zamarripą na czele, Biuro Sprzedaży – Szkolenia kierowane przez Annę Ralcewicz oraz Biuro Zarządzania Jakością pod przewodnictwem Joanny Makarewicz.
Deklaracja jest przedsięwzięciem zainicjowanym przez instytucje finansowe. Jego gospodarzem jest Federacja Konsumentów. Inicjatywa powstała, aby podnosić i upowszechniać standardy etyczne w relacjach z klientem, edukować otoczenie rynkowe i konsumentów, zwiększać zaufanie do branży finansowej oraz przeciwdziałać nieuczciwym praktykom. Jej inicjatorami są Grupa ANG, Santander Bank Polska i BNP Paribas Bank Polska. Audytorem projektu jest KPMG.
Deklaracja to ponad 100 wskaźników, dotykających 9 kluczowych obszarów zarządzania odpowiedzialną sprzedażą instytucji finansowych. Szczególne znaczenie w Deklaracji mają prostota i przejrzystość produktów finansowych, dopasowanie do rzeczywistych potrzeb klienta, dialog z konsumentami i ich edukacja oraz godziwość cen.
(AM, źródło: Ergo Hestia)