Euroins będzie działać jako oddział?

0
240

Euroins rozważa zmianę formy swojej działalności w Polsce. Ubezpieczyciel zastanawia się nad rezygnacją z modelu transgranicznego na rzecz otwarcia oddziału w naszym kraju.

– Rozważamy przejście z modelu transgranicznego (freedom of services) na strukturę opartą na lokalnym oddziale. Taki krok zapewni większą elastyczność w zakresie tworzenia produktów, zgodności regulacyjnej i obsługi klienta, a jednocześnie wzmocni nasze długoterminowe zaangażowanie na rynku polskim – powiedziała Kremena Pateva, członkini zarządu i dyrektor wykonawcza Euroins Insurance Group. Jest to zgodne z długofalową strategią grupy, zakładającą budowę stabilnej i innowacyjnej obecności w Europie Środkowej i Wschodniej – podał Bankier.pl za PAP Biznes. – Inwestujemy również w cyfryzację zarówno procesów sprzedaży, jak i likwidacji szkód, aby poprawić doświadczenie klienta i efektywność operacyjną. Kluczowe inicjatywy obejmują m.in. mobilne zgłoszenia szkód, automatyzację zaplecza administracyjnego oraz zaawansowaną analitykę danych wspierającą ocenę ryzyka – dodała.

W jej ocenie w Polsce zmiany taryf następują częściej niż na innych rynkach w regionie, a marże techniczne są węższe, co dodatkowo obciąża rentowność działalności underwritingowej i wymaga optymalizacji procesów oraz elastycznych modeli operacyjnych i biznesowych.

– Naszym celem jest wzmocnienie lokalnej obecności, dlatego aktywnie analizujemy możliwość utworzenia oddziału Euroins w Polsce. Taki krok pozwoliłby na pogłębienie relacji z klientami i partnerami, lepsze dostosowanie do lokalnych potrzeb oraz wyraźne potwierdzenie naszego długoterminowego zaangażowania na polskim rynku – powiedziała Kremena Pateva. – Polska odgrywa kluczową rolę w długofalowej strategii rozwoju Grupy Euroins – dodała.

W dłuższej perspektywie firma zamierza zwiększać udział w polskim rynku poprzez strategiczne inwestycje w technologie, obsługę klienta i rozwój kanałów dystrybucji, przy jednoczesnym zachowaniu zrównoważonego podejścia do underwritingu.

– Planujemy rozwój produktów i usług, w tym również uproszczonych, w pełni cyfrowych rozwiązań ubezpieczeniowych skierowanych do młodszych, technologicznie zaawansowanych grup użytkowników. Równolegle będziemy pogłębiać współpracę w kanałach affinity oraz bancassurance, co pozwoli nam dotrzeć do nowych segmentów klientów – dodała Kremena Pateva.

(AM, źródło: Bankier.pl, PAP Biznes)