Europ Assistance oferuje wsparcie dla poszkodowanych przez hakerów

0
883

Od wielu lat mówi się o niewidzialnym zagrożeniu, jakim jest cyberprzestępczość. Zmiany, jakie przyniosła pandemia, w tym praca zdalna na szeroką skalę i szybka transformacja cyfrowa, stanowią jeszcze większy potencjał dla cyberprzestępców.

– Z dnia na dzień większość naszego życia zarówno prywatnego, jak i zawodowego przeniosła się do internetu. Telemedycyna, praca w systemie home office, zwiększony ruch na platformach e-commerce – z jednej strony rozwój technologii pozwala na niezwykły postęp, ale z drugiej strony stanowi kolejne potencjalne źródła ataków dla cyberprzestępców – mówi Marcin Zieliński, dyrektor Departamentu Sprzedaży Europ Assistance Polska.

Jak wynika z badania Norton Cyber Safety Insights Report 2021, prawie 2 na 3 osoby dorosłe twierdzą, że spędzają w sieci więcej czasu niż kiedykolwiek wcześniej. Społeczeństwo jest też świadome istniejących zagrożeń – ponad połowa dorosłych (58%) bardziej niż kiedykolwiek martwi się, że padnie ofiarą cyberprzestępczości. Jednocześnie nie wie (53%), jak się chronić przed takimi zagrożeniami. Co ciekawe, ponad połowa osób (53%), która wzięła udział w badaniu, deklaruje, że doświadczyła cyberprzestępczości. Najczęściej w wyniku złośliwego oprogramowania (22%), nieautoryzowanego dostępu do konta e-mail (14%) czy w social mediach (13%). Ważne jest również, że społeczeństwo widzi potrzebę ochrony:  8 na 10 osób chce zrobić więcej, aby chronić swoją prywatność.

Europ Assistance Polska przypomina, że w jego ofercie znajduje się specjalny produkt Identity&Digital Protection, przygotowany z myślą o bezpieczeństwie klienta indywidualnego. Produkt zapewnia dostęp i możliwość zalogowania do specjalnej cyfrowej platformy ochrony tożsamości pozwalającej na: zapobieganie, monitorowanie, alertowanie o zagrożeniach cybernetycznych, a także wsparcie informacyjne w przypadku zagrożenia kradzieżą tożsamości.

(AM, źródło: Europ Assistance Polska)