Sezon zimowy to okres, w którym liczba zgłoszeń assistance znacznie wzrasta. Według danych Europ Assistance Polska klienci w tym czasie najczęściej zgłaszają rozładowane akumulatory, zamarznięte płyny czy zamki oraz kolizje spowodowane śliską nawierzchnią i nieodpowiednimi oponami.
– Co roku w okresie zimowym obserwujemy wzmożony ruch w Centrum Alarmowym. Nasi konsultanci odbierają liczne zgłoszenia dotyczące zamarzniętych zamków, rozładowanych akumulatorów czy samochodów, które wpadły w poślizg i znalazły się na poboczu drogi. Dlatego, jeżeli mamy podstawową polisę OC, warto rozszerzyć ją o świadczenia assistance. W razie awarii lub kolizji będziemy mogli skorzystać z szeregu przydatnych świadczeń – radzi Dominika Kantorska, Manager Operacyjny Platforma Auto.
W sezonie zimowym usługi assistance gwarantujące całodobową pomoc na drodze są szczególnie przydatne. Jak wynika z Ogólnopolskiego Badania Assistance przeprowadzonego na zlecenie Europ Assistance Polska, to właśnie assistance samochodowy jest najpopularniejszy w naszym kraju. Posiada go 91% kierowców, a 87% badanych dodaje, że holowanie pojazdu jest najbardziej przydatnym świadczeniem. Pakiety oferują ponadto:
- usprawnienie na miejscu zdarzenia,
- dowóz paliwa ,
- organizację noclegu dla kierowcy i pasażerów (jeżeli niesprawne auto zostanie
w warsztacie), - możliwość wynajmu pojazdu zastępczego,
- kontynuację podróży innym środkiem transportu.
(AM, źródło: Europ Assistance)