Podczas tegorocznej majówki najczęściej wybieranymi wśród podróżujących kierunkami były Włochy, Hiszpania i Turcja. Zarówno ubezpieczyciele, jak i asystorzy mieli w tym okresie dużo pracy – wynika z danych Europ Assistance Polska.
Podczas majowego długiego weekendu prym wiodły dwa środki transportu, samochód i samolot. Klienci, którzy wybrali jazdę autem, chętnie korzystali z takich świadczeń, jak kontynuacja podróży, auto zastępcze oraz zakwaterowanie w hotelu na czas naprawy pojazdu.
Z kolei wśród osób, które na majówkę poleciały samolotem, usługami stanowiącymi przewagę były hospitalizacja oraz repatriacja. Natomiast do najczęściej zgłaszanych przez klientów zachorowań należały przeziębienia i zatrucia, które są typowe dla sezonu wiosenno-letniego. Majówkowicze spędzający urlop w Polsce korzystali głównie z wizyt domowych i teleporad.
W tym roku w samym obszarze assistance samochodowego Europ Assistance Polska odnotowała ponad 40% więcej zgłoszeń w porównaniu do ubiegłego roku. W Polsce obsłużono prawie 4000 spraw, a w Niemczech – 63 (+30% r/r). Na linii travel obsłużono podobną liczbę zgłoszeń zagranicznych i krajowych. 418 zdarzeń miało miejsce poza granicami Polski, a 413 w naszym kraju.
– Z roku na rok widzimy, że liczba spraw, które do nas trafiają, jest coraz większa. Dotyczy to zarówno okresu wakacyjnego, jak i krótszych wyjazdów typu ferie zimowe czy właśnie majówka. Bardzo cieszy nas to, że Polacy są coraz bardziej świadomi i chętniej korzystają z usług assistance. Troska o własne zdrowie jest najważniejsza – komentuje Katarzyna Jegumieńczyk, zastępczyni Managera Operacyjnego, Platforma Medical & Travel Europ Assistance Polska.
(AM, źródło: Europa Assistance Polska)