Gshield.gg – taką nazwę nosi marka, pod którą będzie dostępne ubezpieczenie dla miłośników gier, stworzone przez Europę Ubezpieczenia wraz z agencją gamingową Fantasyexpo i start-upem Protect.me. W ramach produktu będzie można objąć ochroną sprzęt gamingowy, konta w grach cyfrowych, a nawet wirtualne przedmioty.
Inspiracją do stworzenia Gshield.gg był szybko rosnący rynek gier cyfrowych w Polsce. Według badań firmy Newzoo, w naszym kraju mieszka nawet 12 milionów graczy, którzy w 2018 roku wydali na różnego rodzaju gry ponad 2 mld zł. Część tej kwoty została przeznaczona na zakup różnego rodzaju dóbr cyfrowych w grach, które coraz częściej padają łupem internetowych złodziei.
– Polski rynek gier szybko dojrzewa – pod względem poziomu wydatków zaczynamy doganiać bogatsze od nas kraje. Tylko w ciągu ostatnich czterech lat wydatki Polaków na gry oraz dobra cyfrowe związane z grami wzrosły o 25%. Polscy gracze coraz więcej przeznaczają także na sprzęt gamingowy. Dlatego w naszej ocenie nadszedł dobry moment, by zaoferować graczom stworzone z myślą o ich potrzebach produkty ubezpieczeniowe z ochroną dóbr cyfrowych związanych z grami oraz ich cennego sprzętu gamingowego. Odpowiedzią na ich potrzeby w tym zakresie jest stworzona razem z partnerami marka Gshield.gg – mówi Magdalena Marciniak, dyrektor pionu rozwoju biznesu Europy Ubezpieczenia.
– W wielu przypadkach graczom nie udaje się odzyskać wirtualnych przedmiotów, które padły łupem złodziei. Podobnie sytuacja wygląda z ukradzionymi kontami, na które gracze często pracowali miesiącami, a nawet latami. Według nas to poważny problem, bo wirtualne wyposażenie posiada swoją realną wartość. Dlatego chcemy dać fanom gier możliwość ubezpieczenia się między innymi na wypadek tego typu sytuacji – podkreśla Ireneusz Anoszczenko, prezes firmy Protect.me.
Dwie oferty dla graczy
Pod nowym brandem będą oferowane dwa produkty stworzone dla graczy: ubezpieczenie kont w grach i dóbr cyfrowych Gshield Inventory oraz ubezpieczenie sprzętu gamingowego Gshield Hardware, które chroni komputery, konsole czy tablety wraz z dodatkowymi akcesoriami (np. klawiatury, myszki, pady itp.). Pierwsza z polis chroni konta w grach i zawierane w związku z nimi transakcje (np. zakupu kodów do gry), a także kupione za ich pośrednictwem wirtualne przedmioty (np. waluta in-game czy popularne „skórki”). Ubezpieczony będzie musiał jedynie udokumentować swoją wirtualną własność. Natomiast w przypadku Gshield Hardware będzie można ubezpieczyć sprzęt gamingowy od zniszczenia, uszkodzenia lub kradzieży z włamaniem. Ubezpieczenie będzie dostępne od 16 grudnia na stronie gshield.gg. Składka może być regulowana w formie miesięcznych płatności. Stawki zaczynają się od 96 zł rocznie (8 zł w skali miesiąca).
Kampania promocyjna
Debiutowi rynkowemu nowego ubezpieczenia dla graczy będzie towarzyszyła kampania marketingowa, skierowana bezpośrednio do fanów gier komputerowych. Do kampanii promującej ubezpieczenia zostaną zaangażowani popularni polscy gamerzy oraz streamerzy, w tym między innymi: Piotr „Izak” Skowyrski, Damian „Nervarien” Ziaja czy Patryk „Rojo” Rojewski.
– Każda kampania marketingowa jest skuteczna jeśli jest wiarygodna. Zaangażowanie do projektu naszych streamerów i gamerów jest naturalną rzeczą, ponieważ bardzo często ich samych spotykają tego typu problemy – czy to zniszczonego sprzętu, czy utraty kont w grach
– mówi Kamil Górecki, prezes agencji gamingowej Fatansyexpo.
***
Fantasyexpo to polska agencja marketingu gamingowego, która specjalizuje się w tworzeniu spersonalizowanych strategii esportowych dla firm poszukujących nowoczesnych i oryginalnych form promocji i reklamy. Ponadto regularnie nabywa prawa do transmisji najważniejszych światowych wydarzeń gamingowych z komentarzem najlepszych polskich influencerów. Fantasyexpo to także właściciel portalu esportowego esportnow.pl, drużyny esportowej Izako Boars oraz rozgrywek Polskiej Ligi Esportowej czy PLAY Polskiej Ligi Mobilnej. Natomiast Protect.me to polski start-up działający w obszarze InsurTech, specjalizujący się w dostarczaniu innowacyjnych rozwiązań technologicznych i nowych produktów w branży ubezpieczeniowej. Firma powstała w 2016 roku, a rok później wprowadziła na rynek kompleksową platformę informatyczną umożliwiającą digitalizację produktów ubezpieczeniowych oraz ich dystrybucję za pomocą cyfrowych kanałów sprzedaży (aplikacje mobilne i strony www). Obecnie spółka współpracuje z ponad 10 towarzystwami ubezpieczeń, oferując szeroki wybór ponad 40 produktów ochronnych.
AM, news@gu.home.pl
(źródło: Europa Ubezpieczenia)