FinTech&InsurTech Digital Congress o cyfrowej przyszłości ubezpieczeń

0
703

W dniach 18–19 marca odbyła się 9. edycja FinTech&InsurTech Digital Congress. Prawie 500 uczestników dołączyło do wydarzenia w formie online, w ramach którego zaprezentowane zostały merytoryczne wystąpienia oraz debaty skupione na aktualnych trendach oraz przyszłości branży fintech i insurtech w Polsce.

Kongres zainaugurował Marcin Petrykowski, przewodniczący Rady Programowej FinTech Digital Congress, dyrektor zarządzający S&P Global, który mówił o przedefiniowaniu wartości w erze postcovidowej. Uzupełnieniem jego wypowiedzi była rozmowa ze Stefanem Batorym, który na przykładzie własnego doświadczenia osobistego i jako prezesa Booksy podsumował, co jest wartością w budowaniu biznesu. Podczas debaty otwierającej dyskutanci skupili się na zagadnieniach embedded finance – łączeniu tradycyjnych usług finansowych z innymi usługami niefinansowymi jako nowego sposobu na pozyskanie większej liczby klientów i budowaniu wartości dla użytkowników. O bankowości jako usłudze i wizji cyfrowej bankowości rozmawiali Karol Sadaj z Aion i Szymon Wałach z PKO Banku Polskiego. Nie zabrakło też rozmów o możliwościach i sposobach współpracy banków i firm pozabankowych z Big-Techami – wraz z uczestnikami debaty mówił o tym członek zarządu Microsoft, Paweł Jakubik.

W kolejnych częściach poruszone zostały zagadnienia związane z technologią paymentową, dynamicznym wzrostem płatności elektronicznych, zwiększeniem konkurencyjności i innowacyjności w sektorze finansowym, aktualnymi trendami, procesami rynkowymi i wyzwaniami dla biznesu oraz technologicznym wsparciem w prowadzeniu biznesu dla SME. Uczestnikami debat byli m.in.: Bartłomiej Nocoń z ZBP, Anna Szczygielska z Viafintech, Marcin Wąsikowski z UNIQA, Jan Zimowicz z Aegon, Katarzyna Królak-Wyszyńska z Innovatika, Michał Pawlik ze SMEO oraz Jarosław Dąbrowski z DFCM Ltd. Podczas sesji FinTech&Insurtech Stage wybrani dzięki technologii uczestnicy wysłuchali serii technologicznych case’ów w wykonaniu przedstawicieli Polski, Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych.

Dzień drugi stał pod znakiem tematów związanych z trendami biznesowymi i budowaniem wartości. Adam Malinowski, wiceprezes Signal Iduna, poprowadził debatę poświęconą Customer Value, gdzie m.in. wraz z Joanną Erdman z mBanku i Maratem Nevretdinovem, prezesem Europy Ubezpieczenia, mówili o automatyzacji procesów i transformacji organizacji w prokliencką. Ważnym zagadnieniem był także cyfrowy krok w przyszłość branży ubezpieczeniowej oraz zmiany, które wraz z przyspieszeniem cyfrowym na nią wpłynęły. Swoimi doświadczeniami i spostrzeżeniami w tym zakresie podzielili się m.in. Frank Genheimer, Andrzej Miron z Nationale-Nederlanden i Agnieszka Wrońska, prezes Link4. Debatę poprowadził Cezary Świerszcz, założyciel Bacca, Chief Innovation Advisor Insly. Nie zabrakło kwestii telemedycznych związanych z innowacjami. O automatyzacji w procesie leczenia wraz z Andrzejem Osuchem z Grupy Lux Med rozmawiali m.in. Anna Janiczek, prezes PZU Zdrowie, i Marek Witulski z Siemens Healthineers. Natomiast podczas startup session odbyła się pierwsza międzynarodowa sesja pitchingowa, w której udział wzięli przedstawiciele obiecujących startupów.

Patronem medialnym kongresu była „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

(AM, źródło mmc)