Francja: Cytryna na dojrzałym rynku

0
571

Lemonade, firma ubezpieczeniowa z Nowego Jorku oparta na sztucznej inteligencji i ekonomii behawioralnej, wystartowała we Francji. Jest to trzeci kraj Unii Europejskiej, w ktorym Lemonade rozpoczyna działalność – po Holandii (2020) i Niemczech (2019).

Mieszkańcy Francji mogą teraz uzyskać ubezpieczenie dla wynajmujących mieszkanie natychmiast, o każdej porze i za pomocą dowolnego urządzenia. Za pośrednictwem Lemonade mogą też w ciągu kilku sekund zgłosić szkodę i otrzymać wypłatę. Inaczej niż w tradycyjnym modelu ubezpieczeniowym, Lemonade utrzymuje stałą opłatę za swoje operacje, a pozostałe, niewykorzystane pieniądze ze składek przekazuje wskazanym organizacjom non profit w swoim dorocznym programie.

Firma wystartowała z ubezpieczeniami dla właścicieli mieszkań i wynajmujących pod koniec 2016 r. w Nowym Jorku i od tej pory jest jedną z najszybciej rosnących firm ubezpieczeniowych. Od lipca 2020 r. jest notowana na nowojorskiej giełdzie.

– Ubezpieczenie mieszkania jest często prawnie wymagane we Francji, dlatego ten kraj stwarza przekonującą możliwość dla Lemonade – powiedział Daniel Schreiber, dyrektor generalny i współzałożyciel Lemonade. – Podczas gdy francuski rynek ubezpieczeniowy należy do najbardziej rozwiniętych, jedyne w swoim rodzaju połączenie wartości i technologii oferowane przez Lemonade sprosta oczekiwaniom francuskich konsumentów, dając im możliwość szybkiego uzyskania spersonalizowanego i kierowanego misją ubezpieczenia.

Polisa 2.0 to krótki, zrozumiały i transparentny dokument dla zwykłych ludzi (a nie tylko dla prawników). Polisa dla wynajmujących, którą można uruchomić i zastopować w dowolnym momencie przez aplikację, kosztuje od 4 euro miesięcznie.

(AC, źródło: Insurance Journal)