Fundacja PZU przeznaczyła 2 mln zł na edukację dzieci i młodzieży

0
316

Fundacja PZU organizuje konkurs grantowy „Postaw na #CzystyPrzekaz”, skierowany do organizacji społecznych realizujących działania edukacyjne będące odpowiedzią na wyzwania współczesnego świata informacyjnego. Na realizację projektów przeznaczono łącznie 2 mln zł. Konkurs został objęty patronatem ministry edukacji.

Konkurs obejmuje cztery główne obszary tematyczne.

  1. Walka z dezinformacją – edukacja medialna, nauka rozpoznawania fałszywych informacji, analiza źródeł, promowanie świadomego korzystania z mediów.
  2. Rozwój krytycznego myślenia i edukacja dla dialogu – warsztaty uczące analizy informacji i prowadzenia konstruktywnych rozmów opartych na szacunku i otwartości.
  3. Edukacja emocjonalna – wsparcie młodzieży w rozumieniu i wyrażaniu emocji, budowaniu zdrowych relacji oraz odporności psychicznej w środowisku cyfrowym.
  4. Budowanie mostów między młodzieżą a mediami – spotkania z dziennikarzami i ekspertami medialnymi, przybliżające rolę mediów i znaczenie rzetelności dziennikarskiej.

Na jedną inicjatywę można otrzymać dotację w wysokości od 70 do 100 tys. zł. Nabór wniosków prowadzony jest w trybie ciągłym do wyczerpania puli środków poprzez specjalny formularz dostępny na stronie Fundacji PZU.

– Postaw na czysty przekaz, czyli wolny od manipulacji i zewnętrznych wpływów. Właśnie do tego zachęcamy w naszej kampanii społeczno-edukacyjnej, która jest naszą odpowiedzią na rosnące zagrożenie dezinformacją – mówi Maia Mazurkiewicz, prezeska Fundacji PZU. – Nasz konkurs, organizowany w ramach kampanii, daje organizacjom przestrzeń i środki do realizacji projektów, które pomogą młodym ludziom zdobywać umiejętności samodzielnej weryfikacji informacji i świadomego korzystania z mediów – dodaje.

Nabór wniosków trwa do 9 stycznia 2026 r.

(AM, źródło: PZU)