Lea to generatywny chatbot wdrożony przez Generali, oparty na modelu sztucznej inteligencji. Narzędzie będzie wspierać agentów współpracujących z zakładem w wyszukiwaniu postanowień w ogólnych warunkach ubezpieczeń mieszkań i domów oraz komunikacyjnych.
Generali podkreśla, że generatywny chatbot ma na celu poprawę komfortu pracy współpracujących z nim agentów.
– Cieszymy się, że dzięki wykorzystaniu zaawansowanego modelu sztucznej inteligencji mogliśmy udostępnić chatbota Lea na platformie sprzedażowej Merkury agentom. Jedną z największych zalet chatbota jest jego intuicyjna obsługa oraz przyjazność dla użytkowników. Dzięki udostępnionemu rozwiązaniu agenci mogą szybciej odpowiadać na najbardziej detaliczne i nieoczywiste pytania klienta dotyczące produktu. Jest to kolejny krok w naszym dążeniu do ciągłej innowacji i doskonalenia doświadczeń naszych klientów – mówi Sebastian Michałowski, dyrektor Rozwoju UX i Innowacji Generali Polska.
Wdrożenie projektu było podzielone na etapy. Początkowo, we współpracy z TUATARA, Generali uruchomiło pilotażowy program, w ramach którego ponad 20 agentów testowało Leę. Następnie chatbot został udostępniony wszystkim agentom pracującym na platformie sprzedażowej Merkury. Testy rozwiązania potrwają do końca sierpnia, po czym zostanie podjęta decyzja w sprawie dalszego rozwoju tego rozwiązania.
– Wykorzystanie sztucznej inteligencji w procesach obsługi klienta ma przed sobą obiecującą przyszłość, przynosząc korzyści zarówno firmom, jak i ich klientom, poprzez zwiększenie efektywności i poprawę jakości świadczonych usług – dodaje Sebastian Michałowski.
Wirtualny asystent wykorzystuje technologię dużych modeli językowych (LLM) do analizy i generowania tekstów na podstawie podanych danych wejściowych. System został oparty na architekturze Retrieval Augmented Generation (RAG), z wykorzystaniem modelu GPT-4-Turbo stworzonego przez firmę OpenAI.
Artur Makowiecki
news@gu.com.pl