W czwartek 19 września Grupa Generali zorganizowała po raz drugi Kongres Najlepszych Agentów. W tym roku zaproszono 450 pośredników, osiągających ponadprzeciętne wyniki sprzedaży produktów Generali, Proamy i Concordii. Hasło „Chcemy być partnerem pierwszego wyboru na całe życie zarówno dla agentów, jak i dla klientów” – padło ze sceny wiele razy tego popołudnia i wieczoru.
W spotkaniu uczestniczyła liczna reprezentacja zarządów spółek Grupy Generali: Maciej Fedyna, Rajmund Rusiecki, Jakub Jacewicz oraz Piotr Bułka. Prezes Andrea Simoncelli, który nie mógł osobiście uczestniczyć w spotkaniu, przygotował dla zebranych wideo. Zaznaczył, że to właśnie agenci reprezentują Generali w terenie i ich rola w firmie jest nie do przecenienia. – To z wami chcemy budować przyszłość Generali. Chcemy być dla was partnerem pierwszego wyboru – podkreślił prezes Simoncelli.
O tym, jak wygląda praktyczna realizacja globalnej strategii na polskim rynku, opowiadał Maciej Fedyna. – Miniony rok był dla nas bardzo ważny. Z jednej strony weszliśmy na rynek ubezpieczeń rolnych, przejmując Concordię, a z drugiej pozyskaliśmy nowy podmiot specjalizujący się w zarządzaniu aktywami, czyli Union Investment, dziś Generali Investments – powiedział również podczas Kongresu Maciej Fedyna. On również zaznaczył, że Generali chce być partnerem pierwszego wyboru. – Chcemy to zrobić perfekcyjną likwidacją szkód „bez małego druku”, najlepszą na rynku ofertą produktową oraz wyjątkowym wsparciem dla dystrybutorów, a wszystko to z wykorzystaniem najnowszych technologii – tłumaczył.
Innowacje i relacje
Tomasz Poradzewski, dyrektor Departamentu Sprzedaży Agencyjnej w Generali, przedstawił tegoroczne wyniki sprzedażowe, podkreślając dwucyfrowe wzrosty w sprzedaży produktów majątkowych oraz dynamiczny rozwój ubezpieczeń życiowych. – Naszym celem jest, żeby klient zamiast myśleć „muszę kupić ubezpieczenie”, myślał „chcę mieć ubezpieczenie”. Do tego niezbędna jest dobra relacja z agentem i ubezpieczycielem. Chociaż cały czas podkreślamy rolę najnowszych technologii, to nigdy nie zapominamy, że technologia jest tylko narzędziem służących człowiekowi. Ubezpieczenia naszym zdaniem nigdy nie powinny tracić swojego ludzkiego wymiaru – podsumował Tomasz Poradzewski.
Koniec sztywnych podziałów na sprzedaż tradycyjną i direct
Rajmund Rusiecki, odpowiedzialny w zarządzie Generali za ubezpieczenia życiowe, a w Concordii również za majątkowe, omówił badania dotyczące preferencji zakupowych nabywców ubezpieczeń w Polsce. – Tylko 15% klientów chce rozpocząć i zakończyć zakup ubezpieczenia w sieci bez porady agenta. Aż 40% badanych potrzebuje porady agenta, ale wolałoby otrzymać ją zdalnie bez osobistego spotkania. Kolejne 30% chętnie spotka się z agentem, natomiast 15% chce całość transakcji przeprowadzić wyłącznie z agentem – tłumaczył Rajmund Rusiecki. – To zmienia nasze wyobrażenie o sztywnym podziale na tradycyjne kanały sprzedaży i „direct”. Rzeczywistość staje się coraz bardziej „omnichannelowa”, zarówno ubezpieczyciele, jak i pośrednicy stają przed wyzwaniem oczekiwań klienta, zakupu polisy i jej obsługi w kanale przez niego oczekiwanym – dodał.
Perfekcyjna likwidacja szkód i nowa jakość w ubezpieczeniach rolnych
Jakub Jacewicz, zajmujący się w Grupie Generali likwidacją szkód, podkreślił nowe możliwości, którą dał zakup Concordii. – Jestem przekonany, że know-how w zakresie ubezpieczeń rolnych, jaką mają eksperci Concordii, w połączeniu z kapitałem i skalą, jaką wnosi Generali, pozwoli całej Grupie wejść na kolejny etap rozwoju – powiedział. Mówił też o tym, jak ważna jest rola perfekcyjnej, transparentnej i szybkiej likwidacji w budowaniu relacji z klientami.
Więcej o szkodach rolnych opowiedział Bernard Mycielski z Concordii, pokazując zebranym możliwe skutki gradobicia, złego przezimowania czy suszy. – Nie zdajemy sobie sprawy, że 5 minut gradu może zniszczyć całoroczne plony – powiedział. – Rola ubezpieczeń rolnych jest ogromna – dodał.
Najlepsi nagrodzeni
Gościem specjalnym Kongresu Najlepszych Agentów Grupy Generali była himalaistka Kinga Baranowska, która podzieliła się swoimi doświadczeniami z wspinaczki na 9 ośmiotysięczników. Wyjaśniła, jak duże znaczenie dla sukcesu ma stawianie sobie celów, planowanie, współpraca w zespole, ale także pokora.
Ukoronowaniem spotkania było wręczenie nagród najlepszym agentom Generali, Proamy i Concordii.
Dało się odczuć, że Generali podchodzi poważnie do swojego celu bycia dla agentów partnerem pierwszego wyboru na całe życie, a w ostatnich latach grupie udało się zbudować mocny fundament wzajemnego zaufania, który jest niezbędny w długoterminowych relacjach biznesowych z pośrednikami.
Pełna fotorelacja z Kongresu ukazał się w „Gazecie Ubezpieczeniowej” nr 40 z 30 września w dodatku MULTIAGENT.
Aleksandra E. Wysocka