Generali: Philippe Donnet najlepszym CEO w europejskich ubezpieczeniach

0
607

CEO Grupy Generali Philippe Donnet został wyróżniony tytułem „Najlepszego dyrektora generalnego” w europejskim sektorze ubezpieczeń w tegorocznej edycji cyklicznego rankingu Extel (dawniej Institutional Investor). Ponadto dyrektor finansowy Generali Group, Cristiano Borean, został wyróżniony jako „Najlepszy dyrektor finansowy” w sektorze ubezpieczeń. A to tylko część laurów, jakimi uhonorowano ubezpieczyciela.

Zespół Generali Investor & Rating Agency Relations zajął pierwsze miejsce w kategoriach „Najlepszy zespół IR”, „Najlepszy program IR” i „Najlepszy dzień inwestora/analityka”, a „Najlepszym profesjonalistą IR” został wybrany Fabio Cleva, szef grupy ds. relacji z inwestorami i agencjami ratingowymi. Ponadto Generali zajęło pierwsze miejsce w kategorii „Najlepszy program ESG”.

– Jesteśmy dumni, że społeczność finansowa po raz kolejny doceniła silne zaangażowanie Generali w promowanie najlepszego w swojej klasie zaangażowania rynkowego i komunikacji – powiedział Philippe Donnet. – Te elementy są dziś jeszcze ważniejsze, ponieważ jesteśmy o krok od pełnego zrealizowania celów naszego planu „Lifetime Partner 24: Driving Growth” i rozpoczęcia nowego cyklu strategicznego. Chciałbym podziękować wszystkim współpracownikom za ich nieustającą wybitną pracę i zaangażowanie w dostarczanie zawsze aktualnych, jasnych i wiarygodnych informacji, co pozwoliło nam ponownie otrzymać tak ważne branżowe wyróżnienia w tym roku – dodał.

Ranking Extel odzwierciedla oceny około 1800 profesjonalistów, inwestorów instytucjonalnych i analityków finansowych. Prezesów oceniano na podstawie kryteriów wiarygodności, przywództwa i komunikacji, natomiast dyrektorów finansowych oceniano na podstawie alokacji kapitału, zarządzania finansami i komunikacji. Ponadto oceniono jakość zarządu i wskaźniki ESG.

W celu oceny działań relacji inwestorskich zbadano szereg czynników, w tym wydarzenia z kategorii roadshow, jakość informacji finansowych, wiedzę biznesową i rynkową oraz reaktywność i pozycję firmy.

(AM, źródło: Generali)