Generali udzieli pomocy właścicielom pojazdów, których uszkodzenia wskutek powodzi będą kwalifikowane jako szkoda całkowita. Ubezpieczyciel wesprze zbywającego, wskazując oferenta, który odbierze wrak auta od klienta.
– W przypadku szkód powodziowych w znacznej większości przypadków będziemy mieli do czynienia właśnie ze szkodą całkowitą. Aby w takiej sytuacji klient nie musiał dodatkowo martwić się o to, co zrobić z uszkodzonym samochodem, pomożemy mu we wskazaniu oferenta, który odbierze od niego auto. Oczywiście decyzja należy do samego właściciela pojazdu. Dlatego z każdym klientem kontaktujemy się indywidualnie i pytamy go, czy jest zainteresowany takim wsparciem z naszej strony. Pierwszym klientom już pomogliśmy. Oznacza to, że otrzymali oni wypłatę pełnej wartości auta, a uszkodzony samochód odbierze od nich współpracująca z nami firma – mówi Tomasz Kuropatnicki, dyrektor ds. Szkód i Świadczeń Generali Polska.
Warto przypomnieć, że w przypadku zniszczenia auta wysokość odszkodowania zależy od wybranego wariantu ubezpieczenia autocasco. Odszkodowanie jest wyliczane w wysokości wartości pojazdu na dzień zdarzenia lub – gdy wykupiona została stała suma ubezpieczenia – w wysokości wartości auta na dzień zawarcia umowy ubezpieczenia AC.
– Wiemy, że niektórym osobom samochód porwała woda, w wyniku czego pojazd zaginął. Wówczas prosimy o zgłoszenie tego faktu w komisariacie policji. Jest to utrata 100% wartości auta. Abyśmy w takim przypadku mogli wypłacić odszkodowanie w pełnej wartości pojazdu, czy to według wartości z dnia zdarzenia, czy z dnia zawarcia umowy, klient zobowiązany będzie do podpisania cesji praw do auta na rzecz towarzystwa – dodaje Tomasz Kuropatnicki.
Zgłoszenia szkody w Generali najlepiej dokonać za pośrednictwem strony internetowej. Można tez zadzwonić na infolinię.
– Dokumenty, których potrzebujemy, to dowód rejestracyjny pojazdu oraz numer konta, na który ma zostać wypłacone odszkodowanie. Oględziny pojazdu są wykonywane przez wskazanego przez nas rzeczoznawcę lub dokonujemy ich zdalnie wraz z klientem przy wykorzystaniu jego telefonu – wyjaśnia Tomasz Kuropatnicki.
Bardzo ważne jest, aby klienci posiadający pojazd w leasingu zgłosili równolegle szkodę do firm leasingowych. W przypadku takich aut wypłata odszkodowania przez ubezpieczyciela uzależniona jest od decyzji firmy leasingowej.
(AM, źródło: Generali)