Generali: Solidny wzrost wyniku operacyjnego

0
759

Na dzień 31 marca 2024 Generali osiągnęło stały wzrost wyniku operacyjnego we wszystkich segmentach. Grupa zanotowała powrót do dodatnich wpływów netto z segmentu ubezpieczeń na życie oraz potwierdziła solidną pozycję kapitałową.

Składka przypisana brutto Generali wzrosła o 21,4%, do 26,4 miliarda euro, na co wpływ miały wzrosty zarówno w ubezpieczeniach na życie, jak i non-life. Grupa odnotowała dodatnie wpływy netto z biznesu życiowego w wysokości 2,3 mld euro, w całości dzięki ubezpieczeniom ochronnym i funduszom typu unit-linked, zgodnie z przyjętą strategią. Wartość nowego biznesu wzrosła o 5%.

Wskaźnik mieszany wyniósł 91,0% (+0,3 pp.), z kolei wskaźnik zespolony niezdyskontowany poprawił się do 93,7% (-0,5 pp.). Dzięki solidnemu wkładowi wszystkich segmentów biznesowych nastąpił dalszy wzrost wyniku operacyjnego o 5,5%, do 1,9 mld euro.

Skorygowany wynik netto wyniósł 1,1 mld euro (-9%). Skorygowany wynik netto wzrósłby o 8%, gdyby nie zdarzenie o charakterze jednorazowym, jakim był zysk kapitałowy uzyskany w  I kwartale 2023 roku.

Potwierdzona została solidna pozycja kapitałowa, ze współczynnikiem wypłacalności na poziomie 215% (220% w  2023 r.).

– W pierwszym kwartale 2024 roku Generali odnotowało dalszy wzrost wyniku operacyjnego, dzięki solidnemu wkładowi wszystkich segmentów biznesowych – powiedział Cristiano Borean, dyrektor finansowy Grupy Generali. – Grupa osiągnęła dodatnie wpływy netto z ubezpieczeń na życie w oparciu o naszą strategiczną decyzję o skupieniu się na produktach ochronnych i funduszach typu unit-linked oraz działaniach komercyjnych wdrożonych w 2023 r. Segment ubezpieczeń majątkowych i osobowych po raz pierwszy również czerpie korzyści z konsolidacji Liberty Seguros, co pozytywnie wpływa na profil zysków grupy. Dzięki naszemu zdywersyfikowanemu modelowi ubezpieczeń i zarządzania aktywami oraz solidnej pozycji kapitałowej, napędzanej silnym, znormalizowanym generowaniem kapitału, pozostajemy na dobrej drodze do osiągnięcia wszystkich celów wyznaczonych w naszej strategii „Lifetime Partner 24: Driving Growth” – dodał.

(AM, źródło: Generali)