Udane wdrożenie samoobsługi w likwidacji prostych szkód majątkowych zachęciło Generali do wprowadzenia tego rozwiązania do procesu likwidacji szkód z autocasco. Obecnie klienci mogą samodzielnie w dowolnym miejscu i czasie zgłosić uszkodzenie auta, wprowadzić dane oraz zdjęcia poprzez formularz online, a system wylicza odszkodowanie.
– Proces jest bardzo prosty. Klient zgłasza szkodę za pośrednictwem strony internetowej Generali. System automatycznie ocenia zgłoszenie, w tym okoliczności zdarzenia, rodzaj uszkodzeń, status własności pojazdu oraz historię szkodowości. Jeżeli zdarzenie spełnia warunki, poszkodowany otrzymuje link do systemu. Jednym z kryteriów zakwalifikowania zgłoszenia do samoobsługi w likwidacji jest rodzaj szkody, np. uszkodzone zderzaki, rozbite lampy, reflektory, zarysowania karoserii itp. – wyjaśnia Tomasz Kuropatnicki, dyrektor ds. Szkód i Świadczeń Generali Polska.
W systemie klient zaznacza uszkodzone elementy pojazdu, załącza zdjęcia dokumentujące uszkodzenia oraz dokumenty potwierdzające własność pojazdu, np. dowód rejestracyjny. Na tym etapie podaje również numer konta bankowego, na które ma zostać wypłacone odszkodowanie. Na podstawie tych danych i dokumentów system wylicza wysokość odszkodowania. Jeśli klient akceptuje zaproponowaną kwotę, automatycznie zlecana jest wypłata na wskazane konto. – Jeżeli jednak klient nie zgadza się z proponowaną wysokością odszkodowania, wówczas zlecane są oględziny auta – dodaje Tomasz Kuropatnicki.
Wcześniej Generali udostępniało klientom samoobsługę w likwidacji prostych szkód majątkowych z ubezpieczeń mieszkań i domów, w przypadku takich zdarzeń, jak zalanie, przepięcia, kradzież, czy uszkodzenia przez wiatr.
(AM, źródło: Generali)