Generali sfinalizowało przejęcie większościowych udziałów w spółkach joint venture AXA-Affin w Malezji. Tym samym grupa stała się czołowym graczem w tamtejszym sektorze ubezpieczeń ogólnych, zgodnie ze strategią wzmocnienia pozycji na rynkach o wysokim potencjale.
Generali nabyło 70% udziałów w joint venture AXA Affin Life Insurance (49% od AXA i 21% od Affin) oraz około 53% udziałów w joint venture AXA Affin General Insurance (49,99% od AXA i 3% od Affin). Grupa zwiększyła również swój udział w MPI Generali Insurans Berhad z 49% do 100%, nabywając akcje malezyjskiego partnera joint venture, Multi-Purpose Capital Holdings Berhad (MPHB Capital).
Generali planuje zintegrować działalność MPI Generali i AXA Affin Generali Insurance. Po zakończeniu tego procesu będzie posiadać 70% połączonego biznesu. Z kolei Affin Bank będzie posiadał 30% zarówno ubezpieczeń na życie, jak i ubezpieczeń ogólnych.
Wszystkie podmioty będą nadal działać pod swoimi obecnymi markami, dopóki na początku 2023 r. nie zostanie wprowadzona jedna ujednolicona marka: Generali Malaysia. Transakcja pozycjonuje grupę jako jednego z wiodących ubezpieczycieli na rynku malezyjskim i umożliwi jej dostęp do segmentu ubezpieczeń na życie w tym kraju. Generali zawarło również wyłączną umowę bancassurance z Affin Bank na sprzedaż ubezpieczeń ogólnych i Life.
– Transakcje są w pełni zgodne ze strategią Generali „Lifetime Partner 24: Driving Growth”, mającą na celu wzmocnienie naszej pozycji lidera na rynkach o wysokim potencjale. Jesteśmy obecnie jednym z największych graczy w ubezpieczeniach ogólnych w Malezji – kraju o dużym potencjale dalszego wzrostu dzięki rozwojowi gospodarczemu i obecnie niskiemu poziomowi penetracji ubezpieczeń – powiedział Jaime Anchústegui Melgarejo, dyrektor generalny Generali International.
– Dzięki ciężkiej pracy i poświęceniu naszych ludzi jesteśmy podekscytowani przejściem do następnej fazy konsolidacji naszej pozycji w Malezji, rynku o dużym potencjale dla Generali w Azji. To wyjątkowa okazja, aby połączyć nasze talenty i zasoby, aby stworzyć zunifikowaną markę, która będzie miała skalę, zasięg i możliwości, aby skuteczniej i zyskownie konkurować na malezyjskim rynku ubezpieczeniowym oraz zapewniać większą wartość naszym klientom – dodał Rob Leonardi, Regional Officer Generali Asia.
(AM, źródło: Generali)