Polski startup Genotic wygrał 20 tysięcy euro w konkursie Infoshare Startup Contest, którego finał odbył się podczas konferencji Infoshare 2023. Drugie miejsce zajął startup z Wielkiej Brytanii upLYFT, a trzecie estoński Beholder. Nagrody zostaną przeznaczone na dalszy rozwój innowacyjnych pomysłów.
Tegoroczna edycja konkursu wyłoniła najlepsze projekty Tech4Good. W finale walczyło 5 startupów – SAY IT Labs, Green Sequest, Genotic, upLYFT i Beholder. Zwycięzcą rywalizacji został polski startup Genotic, który za pomocą sztucznej inteligencji projektuje, testuje i produkuje przeciwciała stanowiące uniwersalne narzędzie wykorzystywane w pracach badawczo-rozwojowych. Dodatkowo mogą być użyte w diagnostyce chorób zakaźnych takich jak wąglik, dżuma czy Covid-19.
Drugie miejsce w konkursie zajął upLYFT – startup z siedzibą w Londynie, który wyprodukował inteligentną bieliznę medyczną do walki z chorobami układu mięśniowo-szkieletowego.
Trzecie miejsce zajął Beholder, estoński startup, który skupia się na wykorzystaniu zaawansowanych technologii, takich jak sztuczna inteligencja i komputerowe przetwarzanie obrazu, do rozwiązania problemów z monitorowaniem środowiska naturalnego.
Łączna pula nagród w konkursie wyniosła 30 tysięcy euro w gotówce. Nagrody ufundowała Prezydent Miasta Gdańska.
AI4SKIN weźmie udział w VII edycji InCredibles
Z kolei polski startup AI4SKIN został wybrany spośród 20 najlepszych startupów wyłonionych w półfinałach Startup Contest do udziału w VII edycji InCredibles – programu mentoringowego dla młodych przedsiębiorców z wizją, stworzonego przez Sebastiana Kulczyka. Produkt AI4SKIN pozwala na wczesną diagnozę raka skóry za pomocą sztucznej inteligencji.
Program InCredibles to kilka miesięcy zindywidualizowanego, bezpłatnego wsparcia dla przedsiębiorców przez polskich i zagranicznych mentorów – uznanych founderów, inwestorów, doradców i specjalistów z zakresu m.in. zarządzania, sprzedaży i marketingu, strategii, komunikacji, finansowania oraz HR.
Ponad 500 startupów i ponad 100 VC na Infoshare 2023
Poza konkursem Startup Contest startupy mogły zaprezentować swoje pomysły w strefie Startup Expo oraz w internetowej bazie dostępnej dla inwestorów. Startupy, największe firmy i korporacje, międzynarodowi inwestorzy i aniołowie biznesu mieli też dostęp do narzędzia do networkingu – Matchmaking. Dzięki temu narzędziu odbyło się niemal 2000 spotkań.
W tegorocznej, 17. edycji konferencji Infoshare udział wzięło ponad 6 tysięcy uczestników.
(AM, źródło: ro.team)