Od czerwca do końca sierpnia Global Assistance Polska obsłużył ponad 34 tys. interwencji z kategorii moto i travel assistance. To o ponad 6% więcej niż przed rokiem. Klienci asystora najczęściej korzystali z usług pomocowych w lipcu – zanotował on wtedy 12 tys. zgłoszeń. Liczba miesięcznych interwencji z obszaru travel assistance przekroczyła tysiąc.
Global Assistance Polska zwraca uwagę, że w wakacje średnia liczba dziennych zgłoszeń wzrosła o 17% w stosunku do reszty roku. Podobnie jak w 2023 r., najwięcej interwencji wakacyjnych zgłoszono w lipcu – 35% wszystkich zdarzeń od czerwca do sierpnia. Najwięcej zgłoszeń – zarówno moto, jak i travel – wpłynęło 19 sierpnia. Najczęściej z moto assistance korzystano w poniedziałek. Zgłoszenia z tego dnia stanowiły 18% wszystkich przyjętych spraw. Z kolei klienci korzystający z travel assistance najczęściej zgłaszali potrzebę pomocy w piątki (16% wszystkich interwencji).
– To rekordowe lato pokazuje, jak istotne jest zapewnienie wsparcia dla podróżujących, zarówno na drodze, jak i podczas wyjazdów zagranicznych. Ruch na drogach związany z wakacyjnymi podróżami znacząco zwiększa ryzyko wypadków oraz awarii pojazdów, szczególnie w rejonach turystycznych, gdzie przeciążenie infrastruktury drogowej jest największe. Podobnie rosnąca liczba podróży zagranicznych, szczególnie do egzotycznych miejsc, niesie ze sobą nowe wyzwania, takie jak potrzeba natychmiastowej opieki medycznej w przypadku nagłych zachorowań czy wypadków. W takich warunkach szybka i skuteczna pomoc staje się kluczowym elementem zapewnienia bezpieczeństwa korzystającym z naszych usług – podkreśla Michał Makarczyk, prezes zarządu Global Assistance Polska.
Najczęstsze kategorie zdarzeń
Analiza danych zebranych przez Global Assistance Polska pokazuje, że w czerwcu, lipcu i sierpniu dominującą przyczyną zgłoszeń moto assistance były awarie pojazdów (73%), kolizje (17%) oraz zdarzenia losowe (9%). Większość interwencji (96%) miała miejsce w Polsce, zwłaszcza na autostradach i drogach ekspresowych prowadzących w rejony turystyczne. Statystycznie częściej wzywano też pomoc drogową w Niemczech i Chorwacji.
Poza typowymi kategoriami zgłoszeń klienci często potrzebowali pojazdów zastępczych, w tym 7- lub 9-osobowych. Asystor zauważył też wzrost pojazdów z bagażnikami rowerowymi, przy czym obsługa tak załadowanych aut jest dużo bardziej wymagająca. Natomiast w porównaniu z zimą dużo rzadziej wpływały zgłoszenia o pomoc w związku z rozładowanym akumulatorem.
Z kolei w obszarze travel najczęściej potrzebna była pomoc w wyniku nagłego zachorowania. Tego typu zgłoszenia stanowiły 74% wszystkich spraw. Najczęściej ich powodem były tzw. klątwa faraona, odwodnienie, oparzenie słoneczne oraz problemy z zębami. Kolejną przyczyną wzywania assistance był wypadek – 22% zgłoszeń. Tutaj zdarzały się również egzotyczne sprawy – np. pogryzienie przez małpę lub żółwia.
W tym roku z assistance podróżnego najczęściej korzystano w Hiszpanii (14%), Egipcie (13%), Turcji (12%), Niemczech (10%) i Grecji (7%).
(AM, źródło: LabPR)