Brytyjscy brokerzy uważają, że ubezpieczenia cyber są nowym produktem ubezpieczeniowym dla firm mającym największy potencjał wzrostu. Znacząco niskie wskaźniki penetracji ubezpieczeń cyber wśród mniejszych firm czyni małe i średnie przedsiębiorstwa rynkiem niewykorzystanym rozwojowo.
Badanie ankietowe ujawnia, że zdaniem ponad połowy uczestniczących w nim brokerów (53,6%) ubezpieczenia cyber mają potencjał odnotowania najsilniejszego wzrostu wśród nowych produktów ubezpieczeniowych dla przedsiębiorstw. Cyberubezpieczenia znacznie prześcigają potencjał innych nowych produktów, jako że ubezpieczenia energii odnawialnej – drugi najpopularniejszy produkt – uzyskały 8,8% wskazań.
– Zarówno ubezpieczyciele, jak i reasekuratorzy dywersyfikują swoje strategie, aby wejść w nowe ryzyka, co będzie wspierać wzrost rynku cyberubezpieczeń. Większy apetyt wokół tej linii biznesu przyczyni się do zmiększenia warunków rynkowych, podczas gdy wzrost pojemności może pomóc ubezpieczycielom przeciwdziałać wzrostowi składek – komentuje Beatriz Benito, analityczka ubezpieczeniowa Global Data.
Z kolei wyniki ankiety ubezpieczeniowej wśród brytyjskich małych i średnich przedsiębiorstw ujawniają, że 60,8% MŚP nie posiada cyberubezpieczenia. Najczęstszym powodem nieposiadania takiej ochrony jest przekonanie, jakie żywią firmy, że one nie będą celem cyberataku. Tak uważa 40,5% respondentów z segmentu MŚP.
Pomimo rosnącej świadomości cyberryzyk wśród firm, nabycie cyberubezpieczenia bynajmniej nie jest powszechne, a niedoubezpieczenie pozostaje największym wyzwaniem dla branży. Luka ubezpieczeniowa jest bardziej widoczna wśród mniejszych firm, mimo że MŚP są bardziej wrażliwe na atak. Ubezpieczyciele będą musieli pokonać lukę ubezpieczeniową na kilku frontach, aby rozwinąć rynek cyberubezpieczeń.
MŚP pozostają rynkiem w dużej mierze niezagospodarowanym, a często są bardziej narażone na ataki i mają mniejsze zasoby pozwalające skutecznie reagować. Są zatem świetnymi kandydatami do ochrony indywidualnie dopasowanej do potrzeb.
AC