Global Data: Czeka nas lato bez podróżowania?

0
473

Ubezpieczycieli podróży czekają poważne problemy, gdy odwoływanie wyjazdów wakacyjnych będzie się utrzymywało po zakończeniu narodowej kwarantanny w różnych krajach.

Z ubezpieczeniowej ankiety konsumenckiej za 2019 r. przeprowadzonej przez Global Data w Wielkiej Brytanii wynika, że 86% respondentów jako powód zakupu ubezpieczenia podróżnego podało wakacje.

Chociaż obostrzenia są luzowane, przerwa w podróżowaniu trwa. Duża część lotów została odwołana, a popularne kierunki wakacyjne, takie jak Hiszpania i Włochy, wprowadzają stosowanie środków kwarantanny wobec podróżujących cudzoziemców.

– Zbliża się sezon letni, a tymczasem badanie zachowań konsumenckich w kontekście pandemii wskazuje, że konsumenci nadal przekładają albo odwołują swoje wyjazdy, pomimo poluzowania środków prewencyjnych. W maju ponad połowa brytyjskich respondentów przyznała, że albo odwołali, albo zmienili plany wyjazdów zagranicznych. 31% podtrzymuje swój plan zagranicznej podróży – wskazuje Beatriz Benito z Global Data.

W Chinach, gdzie od miesiąca nie odnotowano zgonu z powodu koronawirusa, 74% respondentów odwołało lub zmieniło zaplanowaną podróż krajową. W przypadku podróży zagranicznych odsetek był nieco wyższy. Wynika z tego, że musi minąć jakiś czas po szczycie pandemii, zanim chęć podróżowania powróci.

– Odzyskiwanie zaufania konsumenckiego potrwa – zauważa Benito. – Ubezpieczyciele podróży mogą się spodziewać, że ich zarobek na składkach pozostanie niski w najbliższej przyszłości. Sprzedaż ubezpieczeń podróżnych będzie nadal psuć brak gotowości linii lotniczych do natychmiastowego przywrócenia wszystkich połączeń.

Ponadto linie lotnicze przewidują mniejszą liczbę pasażerów po wznowieniu lotów, a zachowanie społecznego dystansu na pokładzie – zablokowanie środkowych foteli – szkodzi sprzedaży ubezpieczeń podróży.

 – Pandemia nadal będzie powodować chaos w sezonie letnim, więc szybkie wydobycie się ubezpieczycieli podróży z tego kryzysu nie jest możliwe. Nastąpi ono dopiero, gdy klienci wreszcie poczują się bezpiecznie – konkluduje Benito.

AC