Global Data: Czy klienci są gotowi na AI?

0
509

Technologia staje się coraz bardziej niezbędna w branży ubezpieczeniowej, gdzie wykorzystuje się sztuczną inteligencję i internet rzeczy do wzmocnienia doświadczenia użytkownika albo oferuje się produkty powiązane z technologią, takie jak ubezpieczenia cyber i parametryczne.

Na tym tle znaczny odsetek klientów jest otwartych na kontakt ze sztuczną inteligencją w sprawie polisy ubezpieczeniowej, nawet w tak stresującej sytuacji, jak zgłaszanie szkody – stwierdza wiodąca firma analityczna Global Data.

Ankieta konsumencka wśród klientów ubezpieczeniowych poświęcona nowym trendom wykazała, że ponad jedna trzecia (39%) respondentów będzie się czuła dosyć lub bardzo spokojna o wynik zgłoszenia swojej szkody, gdy o wypłacie będzie decydować narzędzie oparte na AI. Wyniki ankiety (za III kw. 2024 r.) przeprowadzonej w 11 krajach, w której udział wzięło 5520 respondentów, omawiano na zorganizowanej przez Global Data konferencji „Wspieranie innowacji w ubezpieczeniach”.

– AI jest obecnie najważniejszym tematem technologicznym w branży ubezpieczeniowej. Dane z ankiety wskazują, że znaczna część konsumentów w najbardziej liczących się krajach na świecie jest przygotowana na interakcje z narzędziami AI. Znacznie ponad jedna trzecia jest spokojna o wykorzystywanie AI w procesie likwidacji szkód, więc ubezpieczyciele, którzy z powodzeniem wprowadzają takie narzędzia, będą się pozytywnie odróżniać od konkurencji – skomentował Ben Carey-Evans, analityk ubezpieczeniowy Global Data.

Dane różnią się w zależności od kraju, czego ubezpieczyciele muszą być świadomi, wprowadzając nowe produkty i funkcje w różnych regionach. Niemniej jednak wyniki pokazują, że wystarczająco dużo klientów jest już otwartych na interakcje z AI, aby warto było w nią inwestować. Technologia jest jeszcze w powijakach w branży ubezpieczeniowej i wiele chatbotów frustruje klientów, ale nawet w Australii (gdzie klienci okazali się najbardziej nieufni) ponad 20% jest otwartych na tę technologię.

AC