Rosnąca liczba amerykańskich konsumentów przy wyborze ubezpieczyciela zwraca uwagę na praktyki związane z ochroną środowiska, podkreślając konieczność zrównoważonego działania w sektorze ubezpieczeniowym i oczekując przyjaznych dla środowiska inicjatyw.
Pomimo potencjalnych zmian w polityce federalnej pod rządami prezydenta-elekta Donalda Trumpa, który sprzeciwia się realizacji założeń ESG, ubezpieczyciele muszą się dostosować do oczekiwań klientów, aby utrzymać konkurencyjność, wzmocnić zaufanie i budować długotrwałą lojalność wobec marki.
Przeprowadzone przez Global Data badanie konsumenckie służące identyfikacji nowych trendów (2024 Emerging Trends Insurance Consumer Survey) wskazuje, że 38,4% konsumentów w USA uznaje za bardzo ważne angażowanie się swojego ubezpieczyciela w praktyki proekologiczne, a kolejne 22,1% uważa to za maksymalnie istotne. Z drugiej strony jedynie 17,1% respondentów ocenia takie praktyki jako nieważne.
Zaniechanie ESG może odstręczać klientów, którzy coraz bardziej cenią zrównoważoną działalność. Podczas gdy presja rządu na realizowanie ESG może osłabnąć pod administracją Trumpa, wymagania konsumentów pozostają. Ubezpieczyciele stosujący praktyki zrównoważonego rozwoju będą nie tylko wzbudzać zaufanie, ale też wyróżniać się na konkurencyjnym rynku. Ci, którzy nie dostosują się do tych oczekiwań, ryzykują utratę lojalności klientów i reputacji marki w długiej perspektywie czasowej.
Globalne trendy energii odnawialnej i zrównoważonego rozwoju mają wpływ na sektor ubezpieczeniowy, skutkujący dystansowaniem się wielu ubezpieczycieli od branż intensywnie węglowych. Wobec ubezpieczycieli amerykańskich wyrażane jest oczekiwanie, że pójdą w tę stronę, przyjmując strategie net-zero, zmniejszając zaangażowanie w sektory węglowe i inwestując w zrównoważone inicjatywy gospodarcze.
AC