Global Data: Luka kompetencyjna przeszkadza w korzystaniu z AI

0
152

Brak wiedzy i doświadczenia w firmach ubezpieczeniowych jest największym problemem związanym z wdrażaniem technologii sztucznej inteligencji. Ubezpieczyciele muszą więc stawiać na pierwszym miejscu pozyskiwanie pracowników o odpowiednim przygotowaniu i wysiłki zmierzające do podnoszenia kwalifikacji niezbędnych do integracji AI.

Badanie opinii przeprowadzone przez Global Data na platformach Verdict Media dostarczyło odpowiedzi ponad 120 przedstawicieli branży. 24,4% respondentów wskazuje brak wiedzy i doświadczenia w strukturach ubezpieczycieli jako zasadniczą przeszkodę dla wdrażania AI. Inne bariery to brak zrozumienia wśród klientów (21,3%), sceptycyzm co do gotowości AI na szerokie wykorzystanie (17,3%) i brak zaufania konsumenckiego (13,4%).

Dla rozwiązania tych problemów ubezpieczyciele powinni inwestować w programy edukacji AI i szkolenia dla swoich pracowników. Podnoszenie kwalifikacji pracowników poprzez specjalistyczne kursy w dziedzinach AI, analityki danych i uczenia maszynowego może się przyczynić do zniwelowania luki kompetencyjnej. Współpraca z uczelniami i firmami technologicznymi nad opracowywaniem indywidualnie dopasowanych programów szkoleniowych zapewni pracownikom zdobycie zarówno wiedzy teoretycznej, jak i praktyki w stosowaniu AI.

– Branża ubezpieczeniowa zdaje sobie sprawę z potencjału AI, ale brak wiedzy i doświadczenia wewnątrz firmy pozostaje istotną przeszkodą. Bez wykwalifikowanych pracowników ubezpieczyciele będą mieć trudności ze skutecznym stosowaniem rozwiązań opartych na AI. Firmy, dla których szkolenia z AI i pozyskiwanie wykwalifikowanych sił będą priorytetem, uzyskają przewagę konkurencyjną, ponieważ skala wdrażania AI jest coraz większa – komentuje Charlie Hutcherson, analityk ubezpieczeniowy współpracujący z Global Data.

AI staje się integralnym elementem procesu likwidacji szkód, oceny ryzyka i wykrywania oszustw, więc firmy, które inwestują w kompetencje teraz, zyskają długoterminowo na skuteczności, dokładności i jakości doświadczenia klienta.

AC